۷۸۲ مرکز و موسسه غیردولتی و خیریه زیر نظر بهزیستی کردستان فعالیت دارد

سنندج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: درحال حاضر ۷۸۲ مرکز و موسسه غیردولتی و خیریه زیرنظر این اداره کل در سطح استان فعال است و در زمینه‌های مختلف نیازمندان را یاری می‌کنند.

صباح قریشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد۹۴ مرکز خیریه بوده و زیرنظر این سازمان در زمینه‌های مختلف به نیازمندان از جمله مددجویان زیرپوشش این نهاد خدمات ارایه می‌دهند.

وی افزود: این موسسات هر کدام با کارکردهایی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان، کمک به تحصیل دختران و جمع آوری کمک‌های مردمی برای و توزیع آن در میان نیازمندان راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: ۵۳ مورد نیز با عنوان مراکز مثبت زندگی فعال هستند که از جمله ماموریت‌های جدید سازمان بهزیستی است  و در راستای افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و رضایتمندی مردم از خدمات سازمان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: ۴۱۸ مورد از این تعداد مراکز درحوزه اجتماعی، ۷۱ مرکز در حوزه توانبخشی و ۱۴۶ مرکز نیز حوزه پیشگیری این سازمان فعال بوده و به مددجویان خدمات مختلف ارایه می‌دهند.

قریشی اظهار داشت: علاوه بر این تعداد از اول امسال تا پایان آذر ۲۰۳ مجوز دیگر در حوزه‌های مختلف صادر شده که با ۶۴ مجوز موافقت اصولی شده و۶۲ مورد نیز پروانه فعالیت گرفته‌اند.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

کد خبر 29691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد