برگزاری اولین جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده در شهرستان نمین

اولین جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده در شهرستان نمین با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فرماندار شهرستان نمین، مدیرکل بهزیستی استان و هیات همراه و برخی از مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان نمین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، سیمزرای مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل ضمن اشاره به برخی از مسایل اجتماعی و لزوم همراهی و مشایعت تمامی دستگاههای اجرایی در جهت نیل به جامعه ای سالم و عاری از هرگونه آسیب بر لزوم وحدت، یکپارچگی در ارائه خدمات و رعایت تمامی اصول و ضوابط اجرایی در سطح ادارات تاکیدکرد.

مدیرکل دفتر امور امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل در بخش دیگر از سخنان خود به آسیب های پسا کرونا اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا تبعات بسیار گسترده ای را برای خانواده های کمتر برخوردار بوجود آورده است لازم است بلافاصله بعد از ریشه کن شدن این بیماری، با تمام توان و یاری همه دست اندرکاران آستین های خود را برای ساختن جامعه ای سالم و بدور از هرگونه تنش و آسیب های احتمالی بالاببریم.

وی همچنین بر ضرورت یاری جستن از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای آگاهی دهی به افراد جامعه اظهارداشت : در ایام پسا کرونایی مشکلات بسیاری متوجه آحاد جامعه خواهد بود که در این زمینه استفاده از امکانات، ظرفیتهای شبکه های اجتماعی در آگاهی دهی به افراد جامعه از اصلی ترین ضرورتها و بسترهای خدمات دهی عنوان می شوند

در ادامه دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان هم با اشاره به برخی از خدمات و اقدامات ارائه شده از طریق مجموعه بهزیستی خاطر نشان ساخت : سازمان بهزیستی در راستای رسیدن به اهداف خود از همراهی و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی، مشارکت و ظرفیت افراد خیر و نیکوکار یاری جسته و نیازمند حمایتهای مستمر تمامی این عزیزان می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان به مباحثی همچون درمان اعتیاد، طلاق، آسیب های اجتماعی و توزیع بسته های آموزشی در بین دانش آموران اشاره کرد و گفت : در رابطه با درمان بیماری اعتیاد تعداد ۷ مرکز تحت عنوان مراکز اقامتی و بهبود و بازتوانی معتادان درسطح استان وجود دارد که خدمات قابل قبولی به مددجویان ارائه می نماید.

وی با بیان این مطلب که ۲ مرکز جامع درمان و بازتوانی مردان و بانوان مورد بهره برداری قرارگرفته است تصریح کرد: تعداد ۲ مرکز درمان اجتماع مدار، ۱ مرکز شیلتر هم در سطح استان ایجاد شده است که در مجموع تعداد مراکز اقامتی و بهبودی به ۱۴ مرکز ختم می شود که با احتساب ظرفیت اسمی تعداد ۷۰۰ نفر از خدمات سازمان بهره مند هستند.

وی در رابطه با ارائه کمک های مردمی بویژه مساعدت به دانش آموزان بی بضاعت و کمتر برخوردار هم گفت : با توجه به ایجاد پویش های همدلی بویژه پازل همدلی از سوی سازمان بهزیستی کشور به همت خیرین و افراد نیکوکار و مشارکت این عزیزان در دستگیری از دانش آموزان تحت پوشش، تعداد هزار بسته آموزشی تهیه شده و در بین این افراد توزیع می شود.

ستاری ادامه داد : ارزش هر بسته آموزشی ۲۰۰ هزار تومان می باشد که سهم شهرستان نمین ۵۰ نفر عنوان شده است. در تهیه تبلت دانش آموزی ۱۰۰ دستگاه با مساعدت استاندار محترم اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان و ۱۰۰ دستگاه هم از سوی سازمان بهزیستی به این تعداد اضافه گردید همچنین ۵۰ مورد هم از طریق خیرین بود که در مجموع ۲۵۰ تبلت می باشد.

این مسئول در خصوص بحث های طلاق هم اظهار داشت : خوشبختانه با همکاری بین بخشی بویژه دستگاه قوه قضاییه و بهزیستی کشور سامانه ملی طلاق با عنوان سامانه تصمیم ایجاد و راه اندازی شد تا از این طریق مدیریت افراد متقاضی طلاق بصورت کاملاً تخصصی و قبل از مراجعه به دادگاه صورت پذیرد.

افزودنی است : تحویل نمادین تعدادی نوشت افزار به دانش آموزان بی بضاعت، بازدی از محل کمپ ترک اعتیاد و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی از دیگر بخش های این نشست بود.

کد خبر 29689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد