۳۰ گروه همیار اشتغال زنان بد سرپرست در قزوین فعالیت می کنند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۰ گروه همیار در زمینه اشتغال زنان بد سرپرست تحت پوشش فعالیت می‌کنند و سازمان بهزیستی برای حمایت از این گروه‌ها امسال ۷۴۳ میلیون ریال هزینه کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: مشارکت و همیاری زنان در فعالیت‌های اجتماعی از دیرباز به شکل سنتی خود در کشور ایران وجود داشته و در جوامع روستایی در قالب همکاری‌های سنتی بروز و ظهور یافته است.
وی افزود: سازمان بهزیستی با توجه به محتوای قانون اساسی به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و گسترش رفاه در افراد تحت پوشش خود، توجه ویژه‌ای به امر مشارکت و اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار داشته است که از عمده ترین اقشار در معرض آسیب هستند.
این مسوول با بیان اینکه طرح گروه های همیار، یکی از برنامه های سازمان بهزیستی در جهت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: این طرح به منظور حمایت از زنان سرپرست خانواری است که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.
وارثی اضافه کرد: گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، مشتمل بر تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که با دریافت خدمات و حمایت های توانمندسازانه، در جهت دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی خود تلاش می‌کنند و براساس آن، ضمن کاهش وابستگی طولانی مدت افراد به خدمات دولتی، حس اعتماد به نفس، خودباوری و ارزشمندی را در آنها تقویت می‌نمایند.
وی با اشاره به مشکلات کسب و کار با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: متاسفانه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیز در این زمینه با مشکلاتی رو به رو شده اند که سازمان بهزیستی برای حمایت از آنها امسال مبلغ ۷۴۳ میلیون ریال برای آموزش، آماده سازی شغلی و تقویت گروه های همیار هزینه کرده است.

کد خبر 29673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد