جلسه بررسی رفع مشکلات، ایرادات و نواقص مراکز اقامتی درمان اعتیاد ( کمپ ها ) برگزار شد

با حضور دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان، معصومه عباسی زاده معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان علیرضا فتاح پور مدیربهزیستی کرج و همچنین معاونین و کارشناسان پیشگیری بهزیستی شهرستانها جلسه بررسی ایرادات و نواقص مراکز اقامتی درمان اعتیاد ( کمپ ها ) و همچنین تشکیل تیم نظارت تخصصی استانی به منظور نظارت بیشتر و دقیق تر بر این مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، در این جلسه دکتر حیدری ضمن خوشامدگویی به معاونین و کارشناسان بهزیستی شهرستانها با تأکید بر جدیّت و اهتمام لازم در انجام بازدید و برطرف کردن نواقص و ایرادات مراکز اقامتی گفت : انتظارم از شما کارشناسان حوزه پیشگیری این است وقتی برای بازدید می روید با نگاه کارشناسی تمام موضوعات و ایرادات ببینید و در جهت رفع نواقص با نهایت جدیّت برخورد نمائید.

مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: نباید اجازه دهیم به واسطه ایرادات کوچک تمامی خدماتی که سازمان ارائه میدهد زیر سؤال برود.

وی افزود : ما علی رغم این که دوست داریم به بخش خصوصی کمک کنیم و از شرکای کاری مان حمایت می کنیم ، اما نباید رسالت اساسی مان در واگذاری مراکز به بخش خصوصی که همانا ارتقاء کیفیت کار و افزایش بهره وری بود را فراموش کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: بعضی از ایرادات و نواقصی که در این مراکز مشاهده میشود قابل اغماض و چشم پوشی نیست ، این را فراموش نکنید که خدای ناکرده در صورت بروز اتفاق ناگوار ، مسئولیت تضامنی است از پایین ترین سطح تا معاون و مدیر مجموعه مسئولیت دارد پس نهایت دقت لازم را داشته باشید.

دکتر حیدری ادامه داد : ارائه خدمات به بخش خصوصی واگذار شده و ما هم مسئولیت نظارتی داریم و نه تنها نقش نظارتی را نباید دست کم بگیریم بلکه باید ناظری قوی و قدرتمند باشیم.

وی گفت : ایراداتی که به برخی از مراکز ما وارد است با نظارت جدی قابل رفع هستند ، اجازه ندهید با چشم پوشی بر ایرادات مراکز تمامی زحماتی که در طول ماه ها و سالها کشیده اید از بین برود.

وی بیان داشت : یک مرکز چند سال باید درجه سه باشد؟ نباید شرایط خود را ارتقا بدهد؟ اگر در سال اول دیدید ایراداتی دارد اشکالی ندارد ولی نباید تا چندین سال بعد همچنان درجه سه باقی بماند این که در بازدید ها صرفا ایرادات را پیدا کنید کافی نیست ضمن اعطا مهلت چند روزه باید مجددا بررسی کنید اگر رفع نواقص انجام نشد فرآیند قانونی اعمّ از تذکر ،اخطار و تعطیلی مرکز را طی کنید.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : در حال حاضر ۱۰۴ کمپ فعال در کلیه شهرستانها داریم که با نصف این تعداد هم میتوانیم پاسخگوی نیاز جامعه باشیم قصد ما این نیست که کمپ ها را تعطیل کنیم بلکه هدف بهتر نمودن و ارتقاء سطح کیفی آنهاست و موظّف هستند با سرمایه گذاری فضای خوب و امکانات مناسب ایجاد نمایند زیرا افرادی که در این مراکز اقامت دارند قربانیان شرایط اجتماعی هستند و شاید اگر شرایط بهتری داشتند افراد موفقی بودند و سزاوار این وضعیت نیستند.

دکتر حیدری درپایان گفت :انتظار دارم به هیچ عنوان مماشات نکنید و حیثیت حرفه ای تان را زیر سؤال نبرید و از امروز تا ۱۰ روز آینده فرصت دارید اقدامات لازم را انجام دهید و ایرادات این مراکز را اعلام کنید و ما در کمیسیون ماده ۲۶ در خصوص مراکز متخلف تصمیم گیری میکنیم.

کد خبر 29658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد