بازدید نماینده‌ی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان در مشهد

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از بازدید نماینده‌ی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و جمعی از مسؤولان اجرایی و قضایی استان از مرکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابان صدف در مشهد خبر داد.

شهره شاهرودی گفت: پیش از ظهر امروز نماینده‌ی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مشهد، معاون دادستان مشهد و رئیس کارگروه طرح سایبان مهر، مدیر کل بهزیستی و مدیر کل امور اتباع استانداری، از مرکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد بازدید و با کودکان این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

وی افزود: این بازدید با هدف تحویل کمک‌ها و تجهیزات کمیساریای پناهندگان سازمان ملل به کودکان اتباع خارجی مقیم این مرکز و گفتگو در مورد وضعیت این گروه از کودکان انجام شد.

وی ادامه داد: کمیساریای عالی پناهندگان ۲۶۰ میلیون تومان تجهیزات و لوازم بهداشتی برای کودکان اتباع  خارجی تهیه و تحویل این مرکز داد.

وی خاطر نشان کرد: نماینده‌ی کمیساریا در این بازدید با کودکان اتباع گفتگو و از خدمات بهزیستی به آنان آگاهی یافت.

شاهرودی یادآور شد: در این بازدید، خانم عابدین‌زاده، معاون دادستان مشهد و رئیس کارگروه طرح سایبان مهر، به عنوان نماینده‌ی دستگاه قضایی، اهداف این طرح را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

وی افزود: این مقام قضایی، هدف از اجرای طرح سایبان مهر را شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان و گسترش همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه عنوان کرد.

شاهرودی اظهار داشت: در حال حاضر این طرح با دستور و نظارت مستقیم دادگستری و معاون محترم دادستان مشهد و با همکاری بهزیستی،دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی در حال اجراست و نتایج بسیار خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در بازدید امروز از مرکز کودکان صدف،  پیشنهادی از سوی بهزیستی در خصوص آموزش و توانمندسازی کودکان اتباع خارجی به کمیساریای پناهندگان سازمان ملل ارائه شد به این صورت که یک مرکز روزانه در این زمینه تأسیس شود و کمیساریا هزینه‌های این مرکز را تقبل کند که مقرر شد کمیساریا این پیشنهاد را بررسی و نظر خود را اعلام نماید.

وی بیان داشت: کودکان مرکز صدف فقط با دستور قضایی پذیرش می‌شوند و مدت اقامت آنان در این مرکز ۲۱ روز است که در صورت عدم تعیین تکلیف، تا ۲۱ روز قابل تمدید می‌باشد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این کودکان پس از گذشت این مدت، یا به خانواده تحویل می‌شوند یا در صورت عدم صلاحیت خانواده، با دستور قضایی به مراکز شبه خانواده منتقل می‌گردند.

به گفته‌ی این مقام مسؤول، در حال حاضر ۲۶ کودک ۷ تا ۱۳ سال در این مرکز نگهداری می‌شوند که از طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان به اینجا آورده می‌شوند یا از طریق اورژانس اجتماعی به این مرکز هدایت می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه اغلب خانواده‌های این کودکان، آسیب‌دیده یا بدسرپرست هستند ممکن است مدت اقامت کودک در این مرکز سه ماه به طول بینجامد.

شاهرودی گفت: در این مدت، کودکان مرکز علاوه بر استفاده از غذای گرم، آرامش، امکانات خواب و استحمام و آموزش، از برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و تفریحی، بازی و سرگرمی و در صورت نیاز، مشاوره روان‌شناسی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 29655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد