جلسه پیشگیری از خودکشی با محوریت ارزیابی سند پیشگیری در بهزیستی مازندران برگزار شد

جلسه پیشگیری از خودکشی با محوریت ارزیابی سند پیشگیری با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی،دادگستری، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر گلچوبی معاون پیشگیری بهزیستی مازندران بر لزوم برنامه ریزی جامع و تدوین سند پیشگیری از خودکشی تاکید کرد و افزود: اقدامات گسترده ای در دستگاه های مختلف در حوزه خودکشی در حال انجام است ولی برای کاهش آمار خودکشی باید در حوزه  سیاست گذاری، برنامه ریزی، اقدام همگرایی و هم افزایی بیشتر صورت گیرد.

وی به کاهش 17 درصدی خودکشی در نه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مازندران اشاره کرد و افزود: آگاهی عمومی درباره خودکشی پایین است و مردم درباره افکار خودکشی پیش زمینه ای ندارند که در این زمینه باید تیم هایی در محلات تشکیل و تسهیل گرانی را آموزش دهیم که در این زمینه با ما همکاری داشته باشند تا اقدامات بهنگام و موثر داشته باشیم.

دکتر گلچوبی با بیان اینکه اختلالات روانی بویژه افسردگی با خودکشی همبودی زیادی دارد، ادامه داد: همه کنش گران حوزه سلامت اجتماعی باید وارد میدان شوند تا افکار و اقدام به خودکشی را به حداقل برسانیم و حمایت های روانی و اجتماعی از افرادی که اقدام به خودکشی کردند انجام شود که به کانون گرم خانواده بازگردند.

معاون پیشگیری بهزیستی مازندران با تاکید بر آموزش اصحاب رسانه، گفت: اصحاب رسانه اخبار و گزارشاتی را در سطح جامعه منتشر می کنند که در برخی موارد تاثیر عکس داشته که خود موجبات تقویت افکار خودکشی در برخی افراد و گروهها می گردد.

در پایان با تبادل نظر اعضای کمیته مقرر گردید جلسات آموزشی مستمر جهت توانمندی درمانگران، فعالان حوزه سلامت و خبرنگان در زمینه خودکشی برگزار گردد.

کد خبر 29653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد