با حضورمدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی ومدیر کل بهزیستی واعضا برگزار شد:
دومین جلسه ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی

دومین جلسه ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی با حضورمدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل بهزیستی و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شد.

به کزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی دومین جلسه ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی با حضورمدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل بهزیستی و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شد.

در این جلسه که باحضور  دکتر آریان مدیرکل امور اجتماعی استانداری برگزار شد، ابتدا پیگیری تحصیل کودکان کار و خیابانی که از تحصیل باز مانده و یا حین تحصیل هستند و سپس پیگیری بسته حمایتی معیشتی آموزشی و فرهنگی کودکان کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دکتر قربانی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی ضمن خیرمقدم و تشکر از اعضای ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی، تمرکز بیشتر اعضای ستاد بر وضعیت کودکان کار و خانواده های آنها با توجه به شرایط فعلی جامعه و وضعیت بیماری کووید ۱۹  را خواستار شد.

در ادامه نیز صحرانورد معاون امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی مصوبات جلسه قبل را یادآوری و ضمن بررسی موارد نتیجه گیری نمودند.

در این جلسه مقرر گردید هلال احمر استان امور درمانی کودکان کار و خیابانی را برعهده بگیرند و اداره کل آموزش و پرورش نیز بسته های آموزشی تهیه و در اختیار کودکان کار و خیابانی قرار دهند.

همچنین مقرر شد کمیته امداد بسته های آموزشی لازم برای همه کودکان تهیه و به صورت مجموعه در اختیار ذینفعان قرار دهد.

اداره کل بیمه سلامت استان نیز موظف شد تا نسبت به پوشش بیمه کودکان کار فاقد بیمه اقدام نماید.

همچنین شهرداری موظف شد با توجه به مشکلات مکان فعلی مرکز کودکان خیابان کودکان کار و خیابانی و نیاز به تعمیر آن، نسبت به تعمیر آن و یا در اختیار گذاشتن زمین مناسب چهت احداث یک مرکز کودکان کار و خیابانی اقدامات لازم را انجام دهند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز موظف شد تا نسبت به تامین کالاهای اساسی و بسته های معیشتی با قیمت تعاونی برای کودکان کار و خیابانی اقدام نماید.

کد خبر 29648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد