تعداد افرادی که حق پرستاری می گیرند از تعداد معلولینی که در مراکز نگهداری می شوند، پیشی گرفت

نشست مشورتی با حضور معاون امور توانبخشی و مدیر کل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، فرماندار شهرضا و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی  با مسئولین انجمن‌ها و مراکز توانبخشی شهرستان شهرضا، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توئیت منتشر شده در حساب توئیتر رهبر معظم انقلاب همزمان با روز جهانی معلولین، گفت: مقام معظم رهبری در این توئیت با اشاره استفاده از نیروی مردمی در خدمت‌رسانی به معلولین، فرمودند:" مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه ی مردم، بخش های دولتی، غیر دولتی و سازمان های انقلابی هستند. هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد. "

دکتر محمد نفریه ادامه داد: معظم له  حداقل ۳۰ دستگاه را مربوط به امور معلولین دانستند.  

وی بر اهمیت بهره‌مندی از نیروهای مردمی تاکید کرد و افزود:  بزرگترین درخواست جامعه معلولین این است که بتوانند از امکاناتی که عامه جامعه استفاده می‌کنند، بهره‌مند باشند که این امر مستلزم ایجاد فرصت‌های برابر همانند سایر اقشار جامعه بوسیله مناسب سازی محیط و تسهیل امور است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: در سال جاری و در روزجهانی معلولین به ۱۲ هزار حق پرستاری که داشتیم، ۲۰ هزار حق پرستاری دیگر اضافه شد.  

نفریه با بیان اینکه، ساسیت خانواده محوری از اولویت‌های مهم سازمان بهزیستی کشور است، تاکید کرد: سیاست سازمان، سیاست خانواده محوری و نگهداری معلول در خانواده است. برای همین اولین بار است که تعداد نفراتی که حق پرستاری می گیرند از تعداد معلولینی که در مراکز نگهداری می شوند بیشتر است.

وی وجود مراکز را برای افرادی با خانواده غیرموثر و مجهول‌الهویه مناسب عنوان کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیگیری دریافت سهمیه بنزین مددجویان، گفت: پیگیر اختلاف سهم بنزین مددجویان هستیم، با امید به اینکه والدین دارای فرزندی با معلولیت ذهنی نیز بتوانند از این سهمیه بهره‌مند شوند.

نفریه در پایان از بیمه اجتماعی افراد تحت پوشش بهزیستی نیز سخن به میان آورد و افزود: اولین سالی است که توانستیم ۳۰۴ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی ساکن در مناطق شهری و روستایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار  را تحت بیمه اجتماعی که هدیه دولت بود، قرار دهیم.  
 

کد خبر 29643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد