برگزاری جلسه آموزشی کارکنان و مربیان مراکز شبه خانواده بهزیستی مازندران

با حضور وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران، جلسه آموزشی کارکنان و مربیان مراکز شبه خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی  مازندران، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اصل توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی افزود: دروازه ورود توانمند سازی مددجویان، آموزش است و باید برای فرزندان مراکز شبه خانواده برنامه های آموزشی مدون و مشخصی داشته باشیم و فرزندان این مراکز باید مهارت ها را آموزش ببینند تا بتوانند در جامعه نقش آفرینی کنند.

حسین زاده ضمن تاکید بر دخالت دادن فرزندان در تصمیم گیری ها گفت:نظرخواهی از فرزندان موجب تقویت عزت نفس آنان شده و نوع نگرش آنها و انتخاب های آنها در زندگی آینده را شکل می دهد.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با تاکید بر لزوم فراهم نمودن هرچه بیشتر امکانات و خدمات رفاهی، آموزشی، پرورشی، تحصیلی و ... عنوان کرد: نیازهای کودکان  مقیم در این مراکز در شرایط و مقاطع سنی مختلف با دقت شناسایی گردد تا بصورت تخصصی و هدفمند برنامه های مراقبتی و آموزشی انجام پذیرد.

وی آسیب های فضای مجازی را برای کودکان غیر قابل جبران برشمرد و تصریح کرد: کودکان مظلوم ترین و بی دفاع ترین قربانیان فضای مجازی هستند و باید برای فاصله بین فضای مجازی و فضای حقیقی زندگی آنان تولید محتوا ی فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم تا فرزندان خود را مدیریت کنیم و باید بین فضای مجازی و فضای حقیقی زندگی، تعادل ایجاد کنیم تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را کنترل و مدیریت کنیم.

کد خبر 29641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد