تایباد | ۵۵ درصد اعتبارات اشتغال در سال جاری جذب شده است

رئیس بهزیستی شهرستان تایباد از جذب ۵۵ درصدی اعتبارات اشتغالی سال جاری خبر داد.

به گفته‌ی افسانه فدایی، کل اعتبار اشتغالی امسال بهزیستی تایباد دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که تا کنون ۵۵ درصد آن جذب شده و مابقی نیز در سه ماه آینده جذب خواهد شد.

این مسؤول گفت: در ۹ ماه اول امسال ۴۸ مددجو به بانک معرفی شده‌اند که از این میان۳۵ نفر در مجموع یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان وام گرفته و به فرصت شغلی مناسب دست یافته‌اند که این مشاغل عمدتا در رشته‌های کشاورزی و دامپروری بوده است.

وی ادامه داد: تمام فرصت‌های شغلی یاد شده، ایجادی بوده‌اند و پایش می‌کنیم که پایداری آنها حفظ شود.

فدایی در مورد مراکز مثبت زندگی گفت: در سه ماه گذشته ۷ مرکز مثبت زندگی در تایباد تأسیس شده که دو مورد آنها تغییر وضعیت بوده و بقیه جدیدالتأسیس می‌باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰۰ پرونده به این مراکز واگذار شده است گفت: به طور متوسط هر مرکز تا کنون ۱۲ بازدید منزل مددجو داشته‌اند.

رئیس بهزیستی تایباد گفت: مسؤولین و مددکاران مراکز مثبت، تا کنون ۵ جلسه‌ی آموزشی مددکاری را گذرانده‌اند و علاوه بر این از طریق آموزش‌های مجازی ستاد و بهزیستی شهرستان نیز در جریان امور قرار گرفته‌اند.

وی گفت: ۵ واحد از این مراکز در شهر تایباد و دو واحد در بخش کاریز و مشهدریزه تأسیس شده‌اند.

وی همچنین در زمینه‌ی مددجویان بخش پیشگیری گفت: در بخش اعتیاد، یک کمپ فعال در شهرستان بوده که از اسفندماه گذشته به خاطر کرونا پذیرش نداشته و اکنون دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است.

وی افزود: در مورد معتادان متجاهر که البته تعدادشان زیاد نیست قرار است پس از جمع‌آوری به مراکز ماده ۱۶ که در شهرستان‌های مجاور دایر می‌شوند اعزام گردند.

فدایی در مورد مسکن مددجویان نیز گفت: دو واحد مسکونی برای دو خانواده‌ی دو معلولی امسال تحویل مددجویان شده و برای دو خانواده هم از محل تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا در حال ساخت است.

وی افزود: ۳۹ خانواده دو معلولی که ۹ خانواده روستایی و ۳۰ خانواده شهری می‌باشند در نوبت مسکن قرار دارند که ۱۳ خانواده زمین دارند و ۲۶ خانواده فاقد زمین می‌باشند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی تایباد در گروه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های تک معلولی نیز ۲۲۴ نفر در نوبت مسکن هستند که ۴۶ خانواده روستایی و ۱۷۸ خانواده شهری می‌باشند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۳ نفرشان زمین‌دار بوده و ۱۷۱ نفر فاقد زمین هستند.

کد خبر 29640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد