مستمری در توانبخشی بر اساس بعد خانوار پرداخت می‌شود

نشست مشورتی با حضور معاون امور توانبخشی و مدیر کل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، فرماندار شهرضا و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با مسئولین انجمن‌ها و مراکز توانبخشی شهرستان شهرضا، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مدیر کل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ارتقاء پرداخت مستمری در توانبخشی بر اساس بعد خانوار، گفت: در طول دو سال  گذشته تعداد ۵۰۰ هزار نفربه چرخه مستمری اضافه شدند و نقطه قوت این است که از سال گذشته مستمری بابعد خانوار به خانواده، پرداخت می‌شود که این مساله نشان می‌دهد؛ در طول سه سال گذشته به اندازه ۳۷ سال، ارتقاء کمی پیدا و از لحاظ کیفیت پرداخت هم ارتقاء پیدا کرده‌ایم.

مهندس مصطفی سراج، افزود: تورم و مشکلات اقتصادی در جامعه باعث شده تا تلاش‌های صورت گرفته در سازمان بهزیستی خود را نشان ندهد و البته این بدان معنا نیست که ما به عنوان حکومت و مسئول به وظایف خود در قبال جامعه هدف تلاشی نکنیم.

وی بر ضرورت ایجاد خانه‌های کوچک به جای مراکز شبانه‌روزی تاکید کرد و ادامه داد:  رویکرد بهزیستی گسترش مخانه‌های کوچک به جای مراکز شبانه روزی با چند هکتار زمین است.

سراج یادآور شد: در شرایط بحران، مدیریت در مراکز شبانه روزی سخت است. البته در طی یکسال گذشته و در موقعیت کرونا ایران، در مقایسه با تمام کشورهای توسعه یافته عملکرد درخشانی در مراکز دارد. چنانکه؛ مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اشاره کردند که میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا در مراکز بسیار کم بوده است که یکی از دلایل آن حرکت به سمت کوچک سازی مراکز است.  

وی در پایان رتبه استان اصفهان در حوزه توانبخشی را نسبت به میانگین کشوری بالاتر عنوان و خاطرنشان کرد:  فعالیت‌های توانبخشی بهزیستی اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است و در اکثر شاخص‌ها جزء چند استان برتر کشور است. به دنبال این رتبه‌بندی، شهرستان شهرضا نیز از رتبه بالایی در استان برخوردار است.
 

کد خبر 29637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد