مراکز جامع ترک اعتیاد بر پایه پرهیز مداری ، مداخلات تخصصی و اشتغال استوار است

ایزدپور گفت : سوابق و پیشینه بهزیستی استان سمنان در خصوص فعالیت مراکز پیشگیری و درمانی حاکی از آن است که استان با انجام چنین فعالیت و خدماتی آشنا است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، جلسه پیگیری روند تاسیس و افتتاح مرکز جامع ترک اعتیاد در استان سمنان برگزار شد.

این جلسه با حضور علیرضا ایزدپور مدیرکل، معاونین و کارشناسان مربوطه در ستاد استان و محمد نسیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدای ضمن تقدیر از زحمات معاونین و کارشناسان بمنظور آماده سازی افتتاح مرکز جامع ترک اعتیاد استان  اظهار داشتند : سوابق و پیشینه بهزیستی استان سمنان را در خصوص فعالیت مراکز پیشگیری و درمانی حاکی از آن است که استان با انجام چنین فعالیت و خدماتی آشنا است.

ایزدپور افزود: یکی از نقاط قوت مرکز جامع درمان اعتیاد طول درمان و خدمات رایگان آن است به نحوی که طی این برنامه مدت پاکی فرد بهبود یافته طولانی تر است و بعد از ۴ ماه  پاکی و سم زدایی فرد، شیوه ها و دوره های درمان در این مراکز  به ترتیب در ماههای پنجم و ششم هر هفته سه جلسه ماههای هفتم و هشتم هر هفته دوجلسه و ماههای نهم و دهم هر هفته یک جلسه و ماههای ۱۱ و ۱۲ هر دو هفته یک جلسه در این مراکز برای ادامه درمان پیگیری می شود.

ایشان در ادامه پرهیز مداری ، مداخلات تخصصی و ایجاد اشتغال و کسب مهارت شغلی را در مدت درمان از دیگر ویژگی این مراکز بیان و خواستار تسریع در ادامه روند راه اندازی و تاسیس مرکز جامع درمان اعتیاد استان با در نظر گرفتن امکانات و دستورالعمل ها شدند.

در ادامه این جلسه به ترتیب رعنا سورمه سرپرست اداره مشارکت ها و مراکز غیر دولتی و محمد نسیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار گزارشی از روند صدور مجوز و اقدامات اجرایی صورت گرفته در خصوص افتتاح و آماده سازی مرکز جامع ترک اعتیاد استان بیان و پاسخگوی سوالات مطرح شده اعضاء بودند.

مرکز جامع ترک اعتیاد استان پس از اعلام فراخوان عمومی و بازدید های انجام شده توسط معاونین، کارشناسان استانی و مدیران ارشد کشوری و با دارا بودن شرایط و دستورالعمل های ابلاغی و تاییده امکانات فیزیکی هم اکنون در شهرستان گرمسار آماده بهره برداری بوده که افتتاح این مرکز در دهه فجر امسال و همزمان در سراسر کشور انجام می شود.

کد خبر 29623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد