توجه بیشتر به حقوق انسانی و اجتماعی در مراکز تحت نظارت 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، معاونین و کارشناسان ستادی و شهرستانی این حوزه را در شهرری گرد هم جمع کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید احمد خادم در این نشست که به میزبانی سرای احسان شهرستان ری برگزار شد، بر ضرورت همگرایی در طرح و برنامه های معاونت توانبخشی تاکید داشت و بیان کرد: باید اصول مستحکمی را برای پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف در حوزه توانبخشی شهرستان ها تعریف و تبیین کنیم که در این مسیر پرمخاطره، فعالان توانبخشی در شهرستان ها نقشی محوری بر عهده دارند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با تأکید بر ضرورت ترغیب خانواده های افراد بستری در مراکز شبانه به خانه اظهار داشت: باید به حقوق انسانی و اجتماعی افراد مقیم در مراکز تحت نظارت توجه بیشتر و کاربردی تر شود.

خادم در ادامه خواستار بازنگری ظرفیت اسمی مراکز و تطبیق با استاندارد های مندرج در شیوه نامه های توانبخشی شد و خاطرنشان کرد: 
اهتمام به سرعت بخشیدن، کوچک سازی مراکز تجمعی بزرگ و ترغیب متقاضیان تأسیس مراکز به ایجاد خانه های حمایتی کوچک از موارد مورد انتظار استان از شهرستان ها است.

وی در ادامه  افزود: باید بیشتر از گذشته التفات به هزینه کرد اعتبارات ابلاغی توانبخشی در ردیف های ابلاغی شده و تلاشی مستمر در عدم برگشت اعتبارات در دستور کار شهرستان ها قرار گیرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پایان اذعان داشت: شفافیت در کلیه موضوعات مرتبط با حوزه توانبخشی در دستور کار استان قرار دارد که توقع می رود این نگاه در شهرستان ها نیز حاکم شده و گزارش مبسوط اقدامات در این راستا به رسانه ها و مردم مخابره شود.

گفتنی است، در این نشست، کارشناسان ستادی استان و کارشناسان فعال شهرستان های شانزده گانه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

کد خبر 29618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد