۵٠٠ کودک کار ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به کاهش تعداد کودکان خیابانی در چهارراه‌ها و خیابان‌ها، گفت: نیروهای بهزیستی به صورت مرتب در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و افرادی که از کودکان سوء استفاده می‌کنند اکنون فضای چهارراه‌ها را برای خودشان ناامن می‌دانند به همین دلیل بچه‌ها را به سمت مترو و مراکز خرید مهاجرت داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایکنا، امین شاهرخی، با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص اولویت تزریق واکسن کرونا برای سالمندان و معلولان، گفت: اولویت ما در خصوص تزریق واکسن کرونا همانند واکسن آنفولانزا تزریق به گروه‌های پرخطری است که در مراکز بهزیستی زندگی می‌کنند. این افراد شامل سالمندان و معلولان هستند.

وی با اشاره به تزریق موفقیت‌آمیز واکسن آنفولانزا برای همه گروه‌های در معرض خطر ساکن در مراکز بهزیستی، گفت: برای اولین بار تزریق واکسن آنفولانزا در تهران برای همه گروه‌های در معرض خطر در کل جامعه هدف بهزیستی انجام شد که تجربه خوبی بود و ما به همان صورت و با همان تجربه پروتکل تزریق واکسن کرونا را اجرا خواهیم کرد.

شاهرخی با خاطرنشان کردن این مسئله که هنوز واکسنی در اختیار بهزیستی قرار داده نشده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم به صورت کامل برای انجام واکسیناسیون صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سؤال که در استان تهران چند نفر در اولویت دریافت واکسن کرونا در مراکز بهزیستی قرار دارند؟ گفت: حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر در مراکز مختلف ما حضور دارند که جزو گروه‌های در معرض خطر هستند. در تهران بیش از ۱۱۰ مرکز نگهداری از معلولان و ۹۰ مرکز نگهداری از سالمندان داریم که این مراکز خصوصی است و زیرنظر بهزیستی فعال هستند. در واکسیناسیون آنفولانزا این مراکز به خوبی با ما همکاری کردند و امیدواریم در واکسیناسیون کرونا نیز همین روند همکاری ادامه داشته باشد.  

وی در پاسخ به این مسئله که کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی بچه‌ها را بیشتر تهدید می‌کند، برای حفاظت از بچه‌های خیابانی و کار که بیشتر در معرض خطر هستند چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: گزارشی از ابتلای کودکان به کرونای جهش یافته نداشته‌ایم.

شاهرخی ادامه داد: البته طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان تهران همچنان ادامه دارد و از ابتدای شروع طرح تاکنون یعنی طی سه ماه اخیر ۵۰۰ نفر از کودکان کار خیابان جمع‌آوری و پس از غربالگری به خانواده‌ها بازگردانده شده‌ و یا در مراکز بهزیستی پذیرش شده‌اند و در کنار طی فرایند انتقال این بچه‌ها به خانواده‌هایشان آموزش‌های لازم بهداشتی به آنها ارائه شده است.

شاهرخی از تداوم اهدای مواد شوینده، بهداشتی و ماسک به کودکان کار خیابان خبر داد و گفت: در مراکز ما برای پیشگیری واکسن آنفولانزا به این کودکان تزریق شده است. حتی قبل از آغاز طرح نیز در معابر و چهارراه‌ها در بین این کودکان اقلام بهداشتی توزیع و آموزش‌های لازم ارائه می‌شد. برای کودکانی که سواد خواندن نداشتند نیز با بروشور آموزش می‌دادیم.

کاهش کودکان خیابانی در چهارراه‌ها
وی از کاهش حضور کودکان خیابانی در چهارراه‌ها و معابر خبر داد و در خصوص دلایل این کاهش، گفت: اکنون در سطح معابر و چهارراه‌ها شاهد کاهش حضور کودکان هستیم چراکه نیروهای بهزیستی به صورت مرتب در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و افرادی که از کودکان سوء استفاده می‌کنند اکنون فضای چهارراه‌ها را برای خودشان ناامن می‌دانند به همین دلیل بچه‌ها را به سمت مترو، داخل خیابان‌ها و مراکز خرید مهاجرت داده‌اند که برنامه‌ بعدی ما حضور نیروهای بهزیستی در این مکان‌ها و ساماندهی کودکان خواهد بود.

شاهرخی تأکید کرد: هیچ وجدانی قبول نمی‌کند که کودکی که باید در کنار خانواده و در مدرسه حضور داشته باشد، در سطح چهارراه‌ و معابر عمومی در حال کار دیده شود. سازمان بهزیستی خانواده‌های این کودکان را تحت پوشش قرار می‌دهد تا به عدم حضور این کودکان در خیابان کمک شود.

وی از همه مردم خواست به هیچ عنوان در معابر و چهارراه‌ها به این افراد کمک نکنند و افزود: اگر مردم می‌خواهند کمکی به این کودکان بکنند، وجه خود را به حساب‌های مشارکت‌های مردمی بهزیستی واریز کنند تا به خانواده این کودکان کمک کنیم؛ این روش قابل قبول‌ترین و استانداردترین راه برای حل این معضل در سطح جامعه است.

شاهرخی از همکاری بخش اتباع خارجی وزارت کشور برای ساماندهی کودکان کار خیابان اتباع نیز خبر داد و گفت: با اداره‌های متبوع و دخیل در دستگاه‌های ذی‌ربط جلسات متعددی برگزار کردیم از جمله با مسئولان وزارت بهداشت، وزارت کشور، قوه قضائیه و نیروی انتظامی که اداره اتباع با ما همکاری خوبی را شروع کرده‌ و امیدواریم که نقایص و مشکلات مسیر نیز مرتفع و طرح به طور کامل اجرا شود.

کد خبر 29612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد