برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی استان یزد با حضور حجت الاسلام والمسلمین صانعی

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی استان یزد با حضور حجت الاسلام والمسلمین صانعی؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صبح امروز برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی سال 1359 به همّت شهید فیاض بخش از وزارت بهداری و بهزیستی جدا شده و در این 40 سال فراز و نشیب های زیادی را طی نموده است. 

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 52 وظیفه و 103 فرایند برای بهزیستی تعریف شده است، به نوعی افراد جامعه از قبل از تولد تا پس از فوت با بهزیستی سر و کار دارند و این در حالی است که بهزیستی تنها در یک بخش کوچک با کمیته امداد اشتراک دارد و آن هم پرداخت کمک های مستمر به افراد نیازمند است و هم اکنون در گستره استان حدود 19000 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که ماهیانه بالغ بر 4 میلیارد تومان مستمری دریافت می کنند و این در حالی است که حدوداً 11000 نفر هم در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند و خدمات دریافت می کنند و بیش از 3 میلیارد تومان هم یارانه به مراکز پرداخت می شود. هم اکنون نیز حدود 440 کودک بدسرپرست در گستره استان در سنین مختلف و در دو جنس دختر و پسر در مراکز ما نگهداری می شوند.

 دکتر علی محمد عطابخش با اشاره به وظایف و فعالیت های زیاد بهزیستی عنوان کرد : ما حدود 900 مرکز و مؤسسه غیردولتی داریم که از  بهزیستی مجوز دارند و در اصل این مراکز و مؤسسات شرکای اجتماعی و بازوان سازمان بهزیستی هستند. اخیراً نیز 43 مرکز مثبت زندگی که به شکل آی تی بیس هستند و الکترونیکی کار می کنند وارد چرخه بهزیستی شده اند. مراکز مثبت زندگی در واقع بهزیستی کوچک هر منطقه هستند که سطح یک خدمات در این مراکز در قالب 22 فعالیت انجام می شود و انشالله در دهه فجر شاهد افتتاح 2400 مرکز در سراسر کشور با حضور ریاست محترم جمهوری خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صانعی با اشاره به این که شورای بهزیستی در بین ادارات از شوراهای پرکار و فعال سطح استان است عنوان کرد: اهداف تشکیل سازمان بهزیستی با برخی اهداف و وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر نزدیک است و با توجه به گستردگی سازمان بهزیستی و جامعه هدف مورد اشاره، باید مصادیق منکر و معروف شناسایی و اولویت بندی شود و ما سعی داریم در بحث خانواده تا پایان سال 1400 به هدف مورد انتظار خود دست یابیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه گفت: باید بتوانیم آسیب شناسی کنیم و راهکار ارائه دهیم. وی در همین راستا راهکار اصلی را رفع موانع و همکاری و همراهی مدیرکل با اعضای شورای سازمان دانست و عنوان کرد این بزرگترین قدم خواهد بود.

وی دومین هدف تشکیل سازمان بهزیستی را ارتقاء رفاه و سلامت روان اجتماعی و کیفیت زندگی دانست و گفت: ما باید به دنبال برگزاری همایش ارتقاء سلامت روانی و بهداشت روان و همایش تحکیم بنیان خانواده با مصادق امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه با اشاره به بیمار منحوس کرونا و تحول عظیم الکترونیکی شدن فعالیت ها و استفاده از فضای مجازی در خصوص آسیب های فضای مجازی بحث و تبادل نظر شد و اعضاء خواستار بررسی منکرات و معروف های فضای مجازی و برگزاری کارگاه های سواد فضای مجازی شدند تا بتوان از این طریق آینده سازان را از آسیب های فضای مجازی حفظ نمود.

کد خبر 29607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد