شورای مالی بهزیستی استان تشکیل جلسه داد

شورای مالی با حضور مدیرکل بهزیستی استان، ذیحساب اداره کل بهزیستی، معاون پشتیبانی، معاونین تخصصی، رؤسای بهزیستی شهرستانها و همچنین کارشناسان مالی ستاد و شهرستانها تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، به منظور بررسی مسائل و مشکلات مالی اداره کل، تسهیل در فرآیند امور مالی و فرآیند بررسی موانع احتمالی پیش روی در امر جذب منابع باتوجه نزدیک شدن به پایان سال مالی، شورای مالی بهزیستی استان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه دکتر « اسدالله حیدری » ضمن تقدیر و تشکر از همکاران بدلیل کار در شرایط سخت با حداقل امکانات و انتظار حداکثر عملکرد گفت : از جناب دکتر نصیری ذیحساب محترم بدلیل همراهی و همکاری در پیشبرد اهداف سازمان بطور خاص و ویژه تقدیر و تشکر میکنم.

وی افزود : ذیحسابان محترم قبلی که به اداره کل بهزیستی تشریف آورده بودند خیلی طول می کشید تا بتوانند به اوضاع تسلط پیداکنند و انصافاً جناب آقای دکتر نصیری در این مدت کم تسلط کافی و روحیه ی همراهی را که لازمه ی کار در بهزیستی است را بهتر از همه داشتند و کمک ها و مساعدت های ایشان باعث شده که روند کار رسیدگی به اسناد مالی تسریع گردد که این نشانه ی توجه ویژه ی ایشان است و در این مدتی که در خدمت ایشان بودیم جز گره گشایی از کار مجموعه سازمان و راهنمایی و همراهی واقعا چیز دیگری مشاهده نکردیم، امیدوارم خداوند اجر خاص به ایشان اعطاء کند و دعای خیر مددجویان بدرقه راهشان باشد.

دکتر حیدری افزود : با توجه به اینکه امسال سال مالی تا پایان سال خورشیدی هست حتماً توجه شود که اسناد به موقع و بدون فوت وقت ارسال شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : با توجه شرایط اقتصادی و محدویت های منابع صرفه جویی را بعنوان یک استراتژی مد نظر قرار دهید زیرا ما حافظ منافع و اموال کسانی هستیم که به سختی و مشقت روزگار را سپری میکنند.

وی خاطرنشان کرد :خرید ها از جاهایی صورت بگیرد که تخفیف ویژه و مناسب بودن قیمت ها وجود دارد خصوصاً از شرکت ها و فروشگاههای زنجیره که حداقل هزینه و بالاترین کیفیت را داشته باشد.

این مقام مسئول گفت : در بحث تملک و دارایی ها که قبلا هم تذکر دادیم رؤسای محترم شهرستان ها باید بر اساس نیاز شهرستان تصمیم بگیرند و اعتبار را در جایی که لازم هست هزینه کنند و اولویت ها را رعایت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : بخش عمده ای از اعتبارات معاونت های تخصصی هنوز هزینه نشده و هرچه سریعتر باید تکلیف این اعتبارات روشن شود و با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از اعتبارات روزهای آخر سال تخصیص داده می شود با برنامه ریزی دقیق تلاش کنید از این اعتبارات نیز بهره مند شویم.

دکتر حیدری در ادامه افزود : معاونین ستادی باید تلاش کنند در فرصت مقتضی و زمان مناسب تمام اعتباراتشان را جذب کنند و همچنین بصورت دوره ای از شهرستان ها بازدید داشته باشند و در این رابطه برای شهرستان ها برنامه ریزی کنند و اگریک شهرستان نمیتواند اعتباراتش را جذب کند حتماً بین شهرستان هایی که توانمندی بیشتری دارند توزیع کنند.

وی در پایان گفت: بسیار سپاسگزارم از زحمات همکاران عزیزم که خداوند را شاکرم که همگی به جامعه هدف سازمان احساس مسئولیت و احساس دین میکنید ، انشاالله خداوند کمک کند همه ی ما در این آزمون سربلند باشیم و از این شرایط سخت عبور کنیم و بتوانیم خادمان خوبی برای جامعه هدف و مددجویان بهزیستی باشیم.

در ادامه این جلسه مهندس مجید باقری معاون پشتیبانی بهزیستی استان در خصوص مصوبات جلسه قبل و پیگیری های انجام شده اظهار داشت : با توجه به جمع بندی بعمل آمده در خصوص تعداد عاملین مقرر گردیده بود یک عامل ذیحساب در اداره کل بهزیستی استان البرز مستقر گردد و شهرستان های تابعه پرداخت ها و هزینه های خود را از طریق ذیحساب اداره کل انجام دهند که این مهم از مهرماه سال جاری انجام پذیرفته است.
 
وی ادامه داد : با نظر مدیرکل محترم مقرر گردیده بود بازنگری در اموال اداره انجام و ظرف یک ماه اموال اداره کل و شهرستان های تابعه توسط امین اموال در فرم های تحویل انبار درج و این فرم ها در هر اتاق نصب گردد که این امر نیز انجام پذیرفت.

معاون پشتیبانی استان البرز در خصوص اسناد واخواهی شده گفت : در بحث واخواهی در اسناد ارائه شده به حوزه ی امور مالی، معاونت های تخصصی موظّف به نظارت و رفع واخواهی اسناد از طریق کارشناس مرتبط خود می باشند که یک پروسه زمانی سه روزه را در نظر گرفتیم که در هر صورت از زمان ورود سند به حوزه تخصصی و ارجاع آن به معاونت پشتیبانی و نهایتاً برای رسیدگی دو روز زمان می برد و روز سوم برای بحث پرداخت و حواله پرداخت هست که کار نهایتاً باید در سه روز جمع بندی شود، در این زمینه درخواست داریم رؤسای محترم شهرستان ها نهایتاً ظرف یک یا دو روز اسنادی که واخواهی شده را سریعاً رسیدگی کنند که ما در یک پروسه زمانی یک هفته ای بتوانیم پرداختها را انجام دهیم.

مهندس مجید باقری گفت : اسناد ارائه شده به حوزه ی ذیحسابی می بایست بر اساس قوانین و مقررات مالی تکمیل و در زمان مناسب و به موقع به حوزه های مالی تحویل داده شود و ضمناً مواردی چون شفافیت و مخدوش نبودن مستندات و مدارک الزامی می باشد.

وی در خصوص هزینه های اجتناب ناپذیر شهرستان ها بیان داشت :در جلسه گذشته مقرر شده بود اسناد آن تجمیع و جهت پرداخت متمرکز به ستاد استان ارسال شود که این مهم نیز انجام شده است.

معاون پشتیبانی بهزیستی استان در پایان در خصوص برنامه های آموزشی ویژه رابطین مالی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی که داشتیم امکان آموزش بصورت متمرکز برای همکاران وجود نداشت و بصورت انفرادی این آموزش ها توسط ذیحساب محترم و امور مالی انجام شده است.

در ادامه ی این جلسه دکتر نصیری ذیحساب اداره کل بهزیستی استان طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل بهزیستی استان گفت : عمر خدمتی ذیحسابان در هر اداره چهار سال است و ما ذیحسابان در هر سنگری که می رویم خودمان را سرباز آن اداره کل و این نظام می دانیم و از روزی هم که اینجانب در بهزیستی البرز مشغول خدمت هستم با همراهی شما تلاش نمودیم در خدمت به جامعه هدف تحت پوشش از هیچ کوششی فروگذار ننمائیم و از اینکه در این برهه از زمان خدمت به محرومان نصیب اینجانب گردیده خداوند بزرگ را شاکرم و به خود می بالم.

ذیحساب بهزیستی البرز در ادامه با تاکید بر دشواری ها و مسئولیت سنگین قضاوت مالی افزود : دستگاه های نظارتی ناظر بر کار ذیحسابان هستند و سطح پاسخگویی در این زمینه بسیار بالاست به همین دلیل نیاز است در زمینه تهیه اسناد مالی دقت بسیار زیادی صورت گیرد و باید آنچه را که در قانون و مقررات آمده است به دقت عمل شود و نباید انحرافی در این زمینه صورت گیرد.

دکتر نصیری تصریح کرد : این جلسات جهت تسهیل در مسیر خدمت رسانی به جامعه هدف و رفع هرگونه ابهام در تصمیم‌گیری ها برگزار می‌شود و امیدواریم کارشناسان محترم کلیه مواردی را که امروز به ایشان گوشزد خواهم کرد را سرلوحه کارشان قرار دهند تا مشکلی در اسناد مالی ارسال شده بوجود نیاید و فرایند پرداخت تسریع گردد.

دکتر نصیری در ادامه مصوبات جلسه قبل را بررسی کرد و پس از آن اقدام به آموزش نکات و تببین دستورالعمل های مالی به کارشناسان بهزیستی شهرستانهای تابعه نمود.

کد خبر 29606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد