ضرورت مناسب سازی اماکن و پروژه های در دست اجرا و رفع موانع تردد برای افراد دارای معلولیت

نهمین جلسه کلاس های آموزشی ویژه شهرداران استان مازندران با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با محوریت مناسب سازی ساختمان ها و معابر عمومی برای افراد دارای معلولیت و کم توان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران ضمن تاکید بر رعایت مناسب سازی فیزیکی فضاهای عمومی گفت: مناسب سازی فیزیکی محیط شهری برای افراد دارای معلولیت یکی از موضوعات مهم در رعایت حقوق شهروندی است که اگر به آن بپردازیم اقشار زیادی از آن بهره می برند.

مدیر کل بهزیستی تصریح کرد: در مساله مناسب سازی تنها افراد دارای معلولیت ذینفع نیستند بلکه کودکان،زنان باردار و سالمندان نیز از این خدمات استفاده می کنند.

دکتر گوهردهی با اشاره به رعایت استانداردهای مناسب سازی توسط شهرداریها افزود: پروژه هایی که در دست اجرا می باشد باید با نظارت شهرداران، استاندارهای مناسب سازی را رعایت کنند و همچنین موانع تردد برای افراد دارای معلولیت نیز باید رفع گردد و بهزیستی نیز طبق مسوولیتی که دارد بر این امر مهم نظارت مستقیم دارد.

وی گفت:نظارت بر مناسب سازی بوستانها، نهرهای آب، فضاهای بازی کودکان، مراکز خرید و ...از  وظایف شهرداریها می باشد و شهرداریها به نوعی متولی در امر مناسب سازی اند که باید طبق یک طرح جامع و بدون نقص به این مساله بپردازند.

در پایان مدیر کل بهزیستی داشتن یک زندگی مستقلانه و عادی را از حقوق اولیه افراد دارای معلولیت برشمرد و اذعان کرد:افراد دارای معلولیت باید از فرصت های برابر همانند شهروندان عادی برخوردار باشند و  بهزیستی مسوولیت اجتماعی دارد تا بر اساس قوانین از حقوق این افراد دفاع نماید .

کد خبر 29604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد