تحویل بیش از ۲ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در جلسه با رابطین شهرستانی مسکن مددجویان گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن (از سال 89 تاکنون) 2هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر ومددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی تحویل شده است.

امینی افزود: جهت تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دوعضو معلول وبیشتر در سطح استان از کمک بلا عوض ۳۰۰ میلیون ریالی و اخیرا  این مبلغ به 1400 میلیون ریال در شهرو 850 میلیون ریال  در روستا از محل اعتبارات دستگاههای همکار تفاهم نامه تامین مسکن خانواده های دو عضو معلول مساعدت گردیده است .

وی ادامه داد: مسکن تحویل داده شده در دو قالب پروژه‌های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و خود مالکی به افراد واگذار می‌شود. هم اکنون  250 خانواده دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد، فاقد مسکن هستند که به علت نداشتن زمین قادر به احداث مسکن نیستند

وی، گروه‌های مورد توجه بهزیستی برای داشتن مسکن را شامل، معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولان مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبودیافتگان عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت:در راستای ساخت واحدهای مسکونی طرح مسکن محرومین در بخش روستایی مبلغ 30میلیون تومان توسط بنیاد مسکن ومبلغ 500 میلیون  ریال تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی پرداخت می شود.که تا کنون 150 خانوار واجد شرایط در سامانه بنیاد مسکن جهت بهره مندی از طرح مذکور ثبت گردیده است .

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خصوص حمایت از مستأجران تحت حمایت این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر طرحی با کمک بنیاد مستضعفان برای کمک به تأمین ودیعه مسکن در کشور پیگیری شده است که سهم استان مرکزی حمایت از 44 خانواده است که برای دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام (ره) معرفی گردیدند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: حق برخورداری از یک زندگی عادی، در رأس حقوق افراد دارای معلولیت قرار دارد که در پی احقاق آن تلاش می‌شود و این در حالی است که حق بهره‌مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی افراد دارای معلولیت، حق ذاتی آن‌ها است و راه‌اندازی تشکیلاتی چون بهزیستی کمک به این افراد و فعالان این عرصه برای رسیدن به این مجموعه حقوق است.

کد خبر 29593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد