بوئین میاندشت| بهره مندی 900 کودک از طرح غربالگری بینایی سنجی

قاسم براتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت از مشارکت و بهره مندی ۹۰۰ کودک ۳-۶ سال در طرح  پیشگیری از آمبلیوپی شهرستان خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، قاسم براتی بیان نمود: طرح غربالگری بینایی سنجی یکی از برنامه‌های تاثیر گذار معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در شناسایی مشکلات بینایی و تنبلی چشم در کودکان ۳-۶  سال می باشد که به پیشگیری از معلولیت بینایی منجر می‌گردد.
وی افزود: تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص و درمان صورت نپذیرد، می‌تواند موجب کاهش بسیار شدید دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود و  در صورت تشخیص به موقع قابل درمان خواهد بود. لذا آگاهی خانواده در خصوص آمبلیوپی و مراجعه زود هنگام فرزندان ایشان جهت ارزیابی حائز اهمیت است.  
براتی گفت: انجام غربالگری بینایی در شهرستان با حضور کودکان در پایگاه دائمی و همچنین به صورت سیار و مراجعه به روستاهای تابعه با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.
 وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۱۲۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال شهرستان، ۹۰۰ کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۵۰ نفر تحت نظارت و مداخله اپتومتریست هستند، ۵ کودک به متخصص چشم پزشک ارجاع شده‌اند و ۶ عینک به کودکان نیازمند عینک تحویل و مداخلات لازم برای مشکلات بینایی چشم کودک انجام گرفته است.  
در پایان وی تاکید نمود: انجام غربالگری بینایی سنجی و پیشگیری از آمبلیوپی تا پایان سال جاری در شهرستان انجام خواهد گرفت؛ لذا از خانوادهای دارای فرزند 3- 6 سال که تاکنون جهت غربالگری فرزند خود اقدامی انجام نداده‌اند تقاضا می شود جهت اطمینان از سلامت چشمان فرزند دلبندشان به پایگاه دائمی غربالگری چشم  واقع در خیابان قدس- جنب فروشگاه شرکت تعاونی مهرپرور اداره بهزیستی شهرستان مراجعه نمایند. 

کد خبر 29584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد