خواف | 150 خانواده‌ی دارای فرزندان دو قلو در خواف، شرایط برخورداری از کمک‌های مستمر را دارا هستند

به گفته‌ی رئیس بهزیستی خواف، با تلاش‌های تسهیلگران برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه و کارشناسان بهزیستی خواف ۳۲۰ خانوار دارای فرزندان دوقلو و بیشتر در سطح شهرستان شناسایی و برای آنها پرونده‌ی خدماتی در بهزیستی تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان خواف، لیلا مقیمی با بیان این مطلب افزود: کار شناسایی و ثبت خانواده‌های دارای فرزند دوقلو به بالا در خواف که در دهک‌های پایین درآمدی هستند به پایان رسیده و ۳۲۰ خانواده شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهزیستی کشور، خانواده‌های دارای فرزند دوقلو که مشکلات معیشتی دارند و در دهک‌های درآمدی یک تا سه هستند از خدمات مستمر ماهیانه و مابقی خانواده‌های دارای دوقلو از کمک هزینه‌های موردی برخوردار می‌شوند.

مقیمی یادآور شد: بر اساس آمارهای رسمی سال ۹۸ بین یک تا ۳ درصد تولدهای کشور بیش از یک قلو، و کمتر از نیم درصد سه قلو به بالا هستند بنا براین حدودا سالانه در کشور ۱۰ هزار تولد دوقلویی انجام می شود یعنی سالانه ۲۰ هزار فرزند دوقلو به جمعیت ایران اضافه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری، نگاه حمایتی به این موضوع دارد چرا که داشتن فرزند دوقلو علاوه بر شیرینی‌ها و لذت‌هایی که دارد قطعا مشکلات زیادی را سر راه اقتصاد و معیشت خانواده قرار می‌دهد که وجود یک سازمان حمایتگر، باعث دلگرمی این خانواده‌ها خواهد بود.

وی در همین زمینه اظهار داشت: شهرستان خواف در سطح خراسان رضوی، یکی از شهرهای دارای آمار بالای چند قلویی است که بیشتر این آمار در خانواده‌های روستایی و کم برخوردار دیده می‌شود.

به گفته‌ی مقیمی، از مجموع خانوارهای شناسایی شده در این طرح، حدود ۱۵۰خانوار جزو دهک‌های پایین درآمدی هستند که بر اساس این طرح و به جهت محدودیت اعتبارات بهزیستی، تعداد کمی از این خانواده ها از خدمات مستمر مالی برخوردار شده‌اند و ماهیانه مبلغ ۴۵۰ هزار تومان به عنوان کمک معیشت به حساب آنها واریز می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: از دیگر خدمات بهزیستی، پرداخت وام اشتغال و مسکن به این گروه از خانواده‌ها می‌باشد که در این خصوص محدودیتی وجود ندارد و اگر خانوادهایی باشند که مشمول شرایط دریافت وام مسکن و اشتغال باشند از طرف بهزیستی به بانک معرفی می‌شوند.

کد خبر 29583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد