مصوبه کمیسیون تلفیق برای تخصیص بخشی از درآمدهای جرائم راهنمایی و رانندگی به تامین هزینه معلولین

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از تخصیص بخشی از درآمدهای حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی به تامین هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از فارس، «رحیم زارع» نماینده مردمِ آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز مصوب کردند که ۵ درصدِ درآمدهای حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی در ۴ مورد، هزینه شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه ۲۰۰ میلیارد تومان از این درآمدها برای تأمین هزینه‌های معلولین شدید و قطع نخاعِ تصادفات، هزینه خواهد شد و برای این منظور در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: همچنین طبق این مصوبه ۲۰۰ میلیارد تومانِ دیگر از این محل برای بازسازی و نوسازی راه‌های روستایی و نقاط حادثه‌خیز در مناطق محروم و مرزی هزینه خواهد شد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

زارع، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان از این درآمدها برای خرید تجهیزات در اختیار پزشکی قانونی و ۵۰ میلیارد تومانِ دیگر برای خرید تجهیزات در اختیار سازمان هلال احمر قرار خواهد گرفت.

وی، ادامه داد: علاوه بر این اعضای کمیسیون، مصوب کردند وزارت دادگستری، مکلف است از محل منابع جزءِ (۳) این بند نسبت به پرداخت دیه‌ی مستحقانِ دریافت دیه، شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگانهای ارتش و مرزبانی، سپاه و نیروی انتظامی، مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و همچنین سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح می شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا سقف ۲۰ درصد از محل اعتبارات ردیف ۶۴- ۵۳۰۰۰۰ اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، در پایان، یادآور شد: همچنین بر اساس مصوبه‌ی امروز، کمیسیون، مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از عوارض خروج از کشور، موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ جهت بهسازی محیط روستاهای مرزی، موضوع جزء ۵ بند ب ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

کد خبر 29564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد