شهرقدس| ادامه اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم 

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی شهرستان قدس در 15 پایگاه دائمی و غیردائمی به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش  روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه اقتصادآینده، این طرح با همکاری ادارات ذیربط و با هدف پیشگیری از اختلالات بینایی کودکان سه تا شش ساله از اردیبهشت ماه سالجاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با استفاده از دستگاه بینایی سنجی در شهرستان قدس در حال انجام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در این زمینه گفت: در حال حاضر این طرح در بیش از 15 پایگاه دائمی و غیردائمی که شامل مهدکودک ها، مراکز بهداشت، تحت نظارت معاونت پیشگیری در حال انجام می باشد.

پروین یاری زاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه تنبلی چشم به ظاهر قابل تشخیص نیست و تنها از طریق غربالگری قابل تشخیص است، در غیر اینصورت ممکن است کودک از یک یا دو چشم دچار مشکل بینایی گردد.

یاری زاده در ادامه اضافه کرد: از ابتدای طرح تاکنون حدود چهارده هزار و صدنفر کودک مورد غربالگری اولیه قرار گرفته و هشتصد و پنجاه کودکان مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شده و جهت ارزیابی تخصصی به صورت رایگان به اپتومتریست های طرف قرارداد ارجاع شدند و تاکنون حدود دویست کودک نیاز به عینک مورد شناسایی قرار گرفته است.

یاری زاده در پایان افزود: با توجه به وجود ویروس کرونا، مراجعین از طریق اطلاع رسانی عمومی از طریق نصب بنر، نشر پوستر و پمفلت در شبکه های مجازی، تماس های تلفنی و ارسال پیامک روزانه ضمن بررسی و اطمینان از سلامت کودکان و خانواده هایشان از نظر ابتلا احتمالی به ویروس کرونا به منظور غربالگری بینایی دعوت می شوند.

کد خبر 29560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد