قرچک|اظهار خرسندی بازرسان دستگاه قضا از برنامه های مراکز اقامتی ترک اعتیاد 

بازرسان دستگاه قضایی به همراه رئیس بهزیستی شهرستان قرچک ضمن بازدید از فعالیت ها و برنامه های حوزه معاونت پیشگیری در مراکز اقامتی ترک اعتیاد به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

در این بازدید بازرس ویژه قوه قضاییه در معیت هیات همراه ضمن بازدید از تمامی بخش های "مرکز اقامتی ترک اعتیاد سفیران" در خصوص  برنامه ارزشمند و مسئولانه این مرکز و مدیریت بهزیستی قدردانی نمود و گفت: حمایت های مادی و معنوی سایر سازمان‌ها و نهادهای مسئول در زمینه فعالیت های پیشگیری و درمان اعتیاد باید افزایش یابد.

 وی همچنین از مدیریت بهزیستی قرچک به‌خاطر اجرای برنامه روانشناسی، مشاوره و توانمندسازی (حرفه آموزی) بیماران اعتیاد و خانواده در این مرکز قدردانی کرد.

بازرس قوه قضائیه لحظاتی را به گفتگوی مستقیم با بیماران سوء‌ مصرف مواد پرداخت و به موضوع مولفه "مسئولیت پذیری" و "اراده قوی" در ترک اعتیاد به مسائل و مشکلات بیماران ماده ۱۶ پرداخت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک،  ضمن قدردانی از حضور تیم بازرسان به تشریح برخی اقدامات  سازمان بهزیستی، اشاره کرد و بیان داشت: برنامه ها و فعالیت سازمان بهزیستی با توجه به ابعاد وجودی بیماران سوء‌مصرف مواد مخدر، در فرایند زمینه درمان و بازتوانی به ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و.. توجه داریم‌. 

اردشیر بهرامی افزود: در این فرایند حضور بیمار در مراکز ترک اعتیاد با توجه برنامه های آموزشی، مشاوره، ورزشی، هنری برای تحقق سلامت جسمی و روانی بیمار؛ خانواده را نیز در برنامه های مشاوره و روانشناختی مشارکت می دهیم تا زمینه پذیرش بیمار در خانواده فراهم نمائیم.

وی گفت: برای بیمارانی که بهبود یافته اند از طریق پرداخت  تسهیلات حرفه آموزی و اشتغال در مراکز تولیدی و صنعتی زمینه توانمندسازی اجتماعی _ اقتصادی را فراهم می شود. اگرچه برای این برنامه به حمایت همه دستگاه ها نیاز داریم.

بهرامی افزود: توجه همزمان به تمام ساحت وجودی انسان و نیازهای خاص خود، برای درمان و بازتوانی می تواند از عود مجدد بیماران جلوگیری نماید.

گفتنی است، هیأت بازرسی از فعالیت های این حوزه از فعالیت های بهزیستی در خصوص مراکز اقامتی ترک اعتیاد اظهار خرسندی و رضایت داشتند.

کد خبر 29553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد