جلسه آموزشی ارزشیابی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی برگزار شد

با حضور دکتر هادی بهداد رئیس دفترتوسعه و نظارت بر مراکز و مؤسسات غیر دولتی بهزیستی کشور و هچنین خانمها شاکری نیا و حافظی کارشناسان دفتر مراکز غیر دولتی بهزیستی کشور در استان البرز جلسه آموزش ارزشیابی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی برای کارشناسان این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این جلسه که دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان، ژاله کاظمی مشارکت های بهزیستی استان و کارشناسان دفتر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان و ۶ شهرستان تابعه حضور داشتند آموزش طرح ارزشیابی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی انجام شد و رفع ایرادات و مشکلات ثبت مراکز و موسسات در سامانه ارمغان مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به دکتر هادی بهداد و هیئت همراه گفت : دستگاه های ناظر روی مسائل مربوط به مددجویان و مراکز تحت نظارت حساسیت خاصی دارند و بنده همیشه به همکارانم سفارش کرده ام قبل از این که دیگران وضعیت ما را مورد بررسی قرار دهند خودمان شخصاً وضعیت مان را بررسی و ارزیابی کنیم تا با شناسایی نقاط ضعف  و برطرف کردن آن به شکل صحیح کار را پیش ببریم.  

دکتر حیدری افزود : به همین دلیل از آقای دکتر بهداد و همکاران عزیز ایشان دعوت به عمل آوردیم که تشریف بیاورند و مسائلی که لازم هست به همکارانمان در استان و شهرستانهای تابعه گوشزد نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد : همانگونه که مستحضر هستید ساختار اداری طی سال های گذشته اعتماد مردم را از دست داده است اما سازمان بهزیستی با فعالیت های مثمرثمری که انجام داده وجهه بسیار خوبی نزد مردم دارد و طی سالهای گذشته آمدیم ساختارهایی تعریف کرده و مؤسساتی ایجاد کردیم  ضمن اعتمادی که به این مؤسسات داریم اگر توجه و نظارت کافی بر آنها نداشته باشیم این مؤسسات نیز دچار سرنوشت نظام اداری خواهند شد و سرمایه اجتماعی خود را از دست خواهند داد و وجهه ی سازمان بهزیستی را هم خراب خواهند کرد، پس بنابراین نیاز است که علاوه بر نظارت های سنتی، نظارت سیستماتیک و الکترونیک نیز صورت گیرد تا نه تنها از سرمایه اجتماعیمان کاسته نشود بلکه روز به روز بر آنها افزوده گردد.

در ادامه جلسه دکتر بهداد ضمن تشکر از میزبانی مدیرکل بهزیستی و همکارانشان گفت : به نظرمان رسید مسائلی که همکاران روزانه درگیر آن هستند، حضوری و مستقیم بتوانیم این ارتباط را داشته باشیم و مسائل را به اطلاع دوستان برسانیم و بازخورد عملکرد دستورالعمل ها را از عزیزان بگیریم زیرا این مسئله بسیار می تواند در پیشرفت کار برای ما مؤثر باشد.  

وی افزود : سازمان با شرکای کاری از جمله مراکز و مؤسساتی  کار می کند  که به آنها مجوز داده است، بسیاری از اموری که سابقاً به صورت دولتی اداره می شد در حال حاضر بر عهده این مراکز است، از طرفی بخشی از اعتماد مردم به این مراکز بدلیل مجوزی است که ما صادر کرده ایم پس بنابراین نباید بگذاریم اعتمادی که مردم به ما کرده اند خدشه دار شود.

سابقاً در حوزه موسسات متاسفانه نظارت مشخصی وجود نداشت و نظارت ها عمدتا به صورت (منفعل) انجام میشد، یعنی به این صورت بود که اگر تخلفی حادث و گزارش میشد ما بررسی و در صورت نیاز برخورد می کردیم.

دکتر بهداد افزود : کمیته ای در سازمان شکل گرفت که بر اساس آن طرح نظارت و ارزشیابی و رتبه بندی موسسات را نوشتیم، در این طرح استاندارد موسسات بر اساس ۶ شاخص و ۳۸ زیرشاخص معین شده که بر اساس آن موسسات ارزیابی و نظارت می شوند.


وی گفت : در حال حاضر در مرحله پایلوت این موضوع هستیم و چند استان از استانهای توانمند از جمله البرز را برای این موضوع انتخاب کردیم تا این کار را انجام دهند و بازخورد و طرح های اصلاحی را به ما ارائه دهند که بتوانیم در سامانه ای که قرار هست راه اندازی شود موارد را لحاظ کنیم.

در ادامه، جلسه آموزشی طرح ارزشیابی و نظارت بر موسسات غیردولتی توسط دکتر بهداد و همکاران وی جهت کارشناسان مراکز غیردولتی بهزیستی استان و شهرستانهای تابعه برگزار شد.

کد خبر 29546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد