خانواده‌های چند معلولی در اردبیل تسهیلات مسکن می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: به خانواده‌های دارای چند معلول در این استان تسهیلات احداث مسکن اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بهزیستی شهرستان نیر اظهارکرد: برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در شهر ۸۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض درنظر گرفته شده است.

او گفت: همچنین از محل صندوق ذخیره ارزی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای کاشت حلزون در گوش کودکان نیازمند و تحت پوشش بهزیستی اختصاص یافته است.

وی در زمینه اقدامات اشتغال‌زایی برای افراد زیرپوشش بهزیستی افزود: برنامه‌ها در روستاهایی که طرح تامین مالی خرد اجرا شده، نتیجه‌بخش بوده و شاهد رونق اقتصادی این روستاها بودیم.

ستاری بر لزوم گسترش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک جهت اشتغال‌زایی برای بانوان در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از روستاها، توانمندی زنان، کاهش فقر نسبی، ایجاد و افزایش توان کار و کمک به ارتقای پس‌انداز خانوار از جمله اهداف این برنامه است.

وی از کسب رتبه سوم کشوری استان اردبیل در اجرای برنامه‌های تامین برنامه خرد و ایجاد اشتغال برای ۵۲۵ نفر از افراد دارای معلولیت و مددجویان زیرپوشش بهزیستی در سه ماه اول امسال خبرداد.

او تشریح کرد: بهزیستی در قبال بکارگیری جامعه هدف در بخش خصوصی و تعاونی به کارفرمایان تسهیلاتی از جمله پرداخت وام قرض‌الحسنه به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی (۲۳ درصد) به مدت پنج سال و پرداخت یارانه ارتقای کارانه معلولان شاغل در بخش غیردولتی از ۱۰ تا ۵۰ درصد حداقل حقوق و با در نظر گرفتن میزان و نوع معلولیت می‌دهد.

شجاع اقبالی، فرماندار نیر هم در این جلسه بر لزوم راه‌اندازی کمپ درمان اعتیاد در این شهرستان تاکید کرد و گفت: برای تامین مکان مناسب برای احداث کمپ تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه رد پای اعتیاد در دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند سرقت و طلاق نیز دیده می‌شود، اظهارکرد: از طریق کمپ‌های ترک اعتیاد می توان معتادان را نجات داده و با راه‌اندازی شغل‌های مختلف اجازه ندهیم بار دیگر به سمت مواد مخدر بروند.

کد خبر 29538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد