پیشگیری یک باور است

صبح امروز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در این آیین دکتر کوروش محمدی رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اوایل انقلاب حساسیت بر روی پدیده اعتیاد بسیار زیاد بود اما متاسفانه بعد که مباحث حوزه اعتیاد چالشی  شد، توجه به این پدیده کمتر شد و اهمیت پیشگیری جدی گرفته نشد.
دکتر محمدی با اشاره به فعالیت های شورای شهر برای حمایت از افراد دارای اعتیاد در باغ فدک که در سال  ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد؛ ابراز داشت: ۱۱ منطقه حاشیه نشین با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر، زنگ خطری بر افزایش دوچندان حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر می باشد.  
وی ضمن تقدیر از مجموعه بهزیستی استان، افزود: وجود چنین کارزارهایی بسیار نویدبخش است و امیدواریم گسترش چنین برنامه‌هایی گام موثری در مدیریت و کنترل اعتیاد در سطح جامعه باشد.
رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: پیشگیری یک صنعت قابل معامله نیست؛ بلکه یک باور است و هر کجا این باور در سطح یک جامعه نهادینهتر شده است نتایج بهتری به همراه داشته است و در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر بوده است. امیدوارم اجرای چنین طرحهایی باور پذیری جامعه نسبت به مقوله پیشگیری را افزایش دهد.

کد خبر 29536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد