قانون مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار به مجلس رفت

صبح امروز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در این آیین محسن یارمحمدیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در این آیین گفت: در حوزه اعتیاد کوشش و خطا و افراط و تفریط های زیادی داشته ایم. قانون جامع مبارزه با مواد مخدر قانون جامع و مانعی نیست. این ممکن است تفکر و نگاه سخت گیرانه را به حوزه اعتیاد متبادر کند. اما منظور نگاه متعادل به اعتیاد است که از یکسو قوانین سخت گیرانه ای برای افراد قاچاق چی و توزیع کنندگان مواد مخدر داشته باشد و از سوی دیگر با رویکرد تخصصی پیامدهای اعتیاد افراد معتاد در جامعه کاهش یابد.
وی گفت: قانون جامع مبارزه با مواد مخدر از ابتدا تا کنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه ریزی می‌شد و برای اولین بار به مجلس شورای اسلامی  رفته است که امیدواریم حاصل آن یک قانون جامع و مانع با همان نگاه دوسویه با تصویب قوانین سخت گیرانه برای سوداگران و تسهیل کننده برای پیشگیری و درمان اعتیاد باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  با اشاره به طرح یاری گران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ابراز داشت: در طرح یاری گران، محیط های مختلف اجتماعی از بدو تولد افراد تا دوران سالمندی را پوشش می دهد و این کارزار هم در راستای این طرح  از پتانسیل اجرایی بالای برخوردار است.
یارمحمدیان افزود: دو نکته کلیدی در طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار یعنی کارزار و رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع در پیشگیری از پدیده های اجتماعی نقش رسانه ها بویژه در دوران کرونایی نقشی بی بدیل است که می تواند با انعکاس نظرات و دیدگاه های مردم به مسئولین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد. حال این رسالت در کارزاری که به خوبی در محیط کار و مناطق حاشیه ای شهر دیده شده است، می تواند نقش تعیین کننده ای در گسترش تفکرات پیشگیری در این حوزه و در نتیجه کاهش آسیب های این پدیده اجتماعی به همراه داشته باشد.
 

کد خبر 29534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد