امر به معروف، همان پیشگیری است

صبح امروز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در این آیین علیرضا نصر رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آموزه های دینی ما وقتی صحبت از امر به معروف می‌شود در واقع بر پیشگیری تاکید می کند. در واقع در همه امور اگر پیشگیری انجام نشود به ناچار به درمان می رسیم؛ همچنان که اگر امر به معروف نشود به نهی از منکر می‌رسیم که قطعا هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. در حوزه آسیب های اجتماعی هم به جای رفتارهای سلبی باید به دنبال راهکارهای ایجابی باشیم که هم هزینه کمتری دارد و هم نتایج بهتری به همراه دارد.
وی افزود: امروز ارتباطات شهری به سمتی رفته است که باید نگاه مسئولین شهری فرا محله ای باشد و با یک نگاه جامع شهری به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی در کل شهرها باشند. با این نگاه جامع است که اثر محلات شهری بویژه محله های حاشیه ای بر کل جامعه شهری در نظر گرفته می شود.
نصر ادامه داد: باید بپذیریم که گاهی اوقات مسئولین و برنامه ریزان با برنامه ریزی‌های غلط خود در بروز و گسترش پدیده‌های اجتماعی نقش داشته‌اند. امروز برای ایجاد جامعه عاری از پدیده‌های اجتماعی و دارای آرامش که برای همه خوشایند باشد، باید مسئولین و مردم در کنار یکدیگر برنامه‌های راهبردی را اجرایی کنند تا با ارتقای توانمندی‌های همه افراد، جامعه‌ای سرشار از رضایت داشته باشیم.

کد خبر 29531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد