۲۴ دستگاه اجرایی در البرز برای معلولان مناسب سازی شد

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز گفت: ۶۵ درصد دستگاه های اجرایی شهرستان البرز که شامل ۲۴ دستگاه می باشد، اقدامات لازم جهت مناسب سازی ساختمان های اداری برای افراد دارای معلولیت انجام داده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین شیرین فرازمند اظهار کرد: تا کنون ۶۵ درصد دستگاه های اجرایی شهرستان البرز اقدامات لازم جهت مناسب سازی به منظور تسهیل در عبور و مرور افراد دارای معلولیت را اجرایی کرده اند  و ۳۵ درصد  باقی مانده ی  دستگاه ها هنوز  اقدام موثری  در خصوص مناسب سازی ساختمان های اداری خود انجام نداده اند.

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز با بیان اینکه استاندارد مناسب‌سازی برای استفاده معلولان بر اساس چهار مولفه اصلی سنجیده می‌شود ، گفت : ۳۷ دستگاه اجرایی در شهرستان البرز سال جاری در چهار شاخص اصلی از جمله ورودی ادارات، سطح شیب‌دار، سرویس های بهداشتی و آسانسور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرازمند  تصریح کرد: متاسفانه طی این ارزیابی فقط  ۳  دستگاه های اجرایی، استانداردهای مناسب سازی را در هر چهار شاخص، رعایت کردند که این آمار بیانگر لزوم توجه و همکاری دوچندان اعضای ستاد مناسب سازی استان است.

وی آمار مقایسه ای از میزان پیشرفت دستگاه های اجرایی شهرستان در رعایت استانداردها طی ۲ سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: خوشبختانه در این راستا پیشرفت هایی صورت گرفته است اما این پیشرفت از سرعت مناسبی برخوردار نیست.

این مسئول با اشاره به مشکلات ناشی از عدم تملک ساختمان‌های استیجاری در برخی ادارات ، و فرسودگی تعدادی از ساختمان ها از اعضای ستاد  مناسب سازی خواست تا توجه ویژه به هر چهار شاخص داشته باشند و در عین حال آمادگی بهزیستی را برای کمک در آموزش، مشاوره و نظارت بر روند پیشرفت کار اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی البرز با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید اهتمام لازم را جهت مناسب‌سازی معابر و مکان‌های‌عمومی داشته باشند، یادآور شد: بانک‌ها نیز به عنوان یکی از نهادهای خدمات رسان باید اقدامات مورد نیاز برای مناسب سازی فضاهای مربوط به ارائه خدمات خود به شهروندان معلول را در دستور کار قرار دهند.

فرازمند  در پایان ضمن اشاره  بر اینکه مناسب سازی صرفا برای جامعه معلولان و جانبازان نبوده  و جامعه بزرگ سالمندان شهر را نیز شامل می شود، تاکید کرد: بانک ها برای ساخت رمپ ورودی و همچنین کاهش ارتفاع خودپردازها به منظور استفاده معلولان اقدام لازم را انجام دهند.
.

کد خبر 29526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد