هدف کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد، آگاه سازی و افزایش حساسیت نسبت به اعتیاد است

صبح امروز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، آیین افتتاح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان با حضور محسن یارمحمدیان دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان، علیرضا نصر و دکتر کوروش محمدی رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، دکتر ولی اله نصر مدیر کل و دکتر علی اکبر ابراهیمی سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و جمعی از اصحاب رسانه، برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی اکبر ابراهیمی  سرپرست پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: یکی از برنامه های بهزیستی در اجرای ماموریت های خود، شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد می باشد که با توجه به شیوع کرونا، برگزاری نمایشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها و برنامه اجتماع محور در محله‌های شهری و روستایی و محیط کار را با محدودیت مواجه نمود. درنتیجه در اجرای این برنامه به صورت کارزار رسانه ای در دو محیط کار و مناطق حاشیه نشین مبتنی بر فضای مجازی و محیطی برگزار می‌شود.  

وی افزود: اختلال مصرف مواد یک اختلال مغزی، مزمن و عود کننده است که دارای پیامدهای شدید فردی، اجتماعی و اقتصادی می‌باشد و افراد به دلیل پیدا کردن احساس خوب، احساس بهتر، افزایش عملکرد و یا کنجکاوی به مصرف آن می‌پردازند.  

دکتر ابراهیمی ابراز داشت: هدف از برگزاری این  دو کارزار آگاه سازی و اطلاع رسانی و افزایش حساسیت در مورد باورهای غلط در مصرف برخی از مواد می‌باشد که با توجه به استراتژی اطلاع‌رسانی و انتشار اطلاعات صحیح بر بستر فن آوری اطلاعات تلاش می‌کند تا با آماده‌سازی ذهنی جامعه هدف بویژه در محیط‌های کار و مناطق حاشیه‌ای با شکل دهی مجدد اطلاعات در مورد پیامدهای فردی، اجتماعی و روانی مصرف مواد اعتیاد به تغییر نگرش و در آخر به تغییر عملکرد منجر ‌شود.
سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گسترش فرهنگ پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور در محیط‌های کاری و خانواده بویژه برای نسل جوان را از اهداف دیگر این دو کارزار نام برد.

دکتر ابراهیمی گفت: این کارزار از ۲۹ دی ماه به مدت یک هفته به صورت مجازی و محیطی در تمام شهرستان های استان در ۷۷ محیط اداری، ۲۹ محیط کار صنعتی، ۱۲ موسسه غیر دولتی و ۱۲ کانال مجازی اجرا می‌شود.

وی افزود: اطلاعات و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در این دو کارزار به صورت انتشار اطلاعات محیطی مثل بنر، پوستر، بروشور، کتابچه، لوح فشرده و در محیط مجازی به صورت نشر اطلاعات حسایت زا و آموزش‌های صحیح در گروه‌ها و کانال‌های مجازی ارائه می‌شود.
 

کد خبر 29521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد