پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان استان قزوین آغاز شده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: از آذرماه امسال، پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان استان قزوین با هدف بررسی نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ خانواده تازه وارد به انضمام خانوارهای دارای فرزندان چند قلوی معیشت بگیر آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین پری میرزایی اظهار داشت: طرح پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان هر ساله در راستای توانمندسازی و حمایت هدفمند و به منظور ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاری، مشاوره‌ای و سازماندهی فعالیت مددکاران صورت می‌گیرد.
میرزایی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد از پرونده‌های واجد شرایط با همکاری کارشناسان با تجربه دولتی و غیر دولتی پایش شده‌اند، افزود: این برنامه با محوریت پرونده‌های خانواده‌های تحت پوشش و پرونده گروه‌های همیار، انجام می‌شود.
این مسوول اضافه کرد: بررسی میزان اثربخشی طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرای دفتر توانمندسازی خانواده و زنان، سازماندهی و رفع نواقص و چالش‌های موجود، ارزیابی، ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاران اجتماعی، تحقق خروج از چرخه ۱۰ درصدی خانواده‌های تحت پوشش و سازماندهی فعالیت‌های مددکاران در راستای توانمندسازی خانواده‌های جامعه هدف از جمله اهداف اجرای این برنامه است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی بتوانیم کمک ویژه‌ای را در زمینه اشتغال، کاهش نیازمندی و کاهش مشکلات اجتماعی آنها انجام داده باشیم.
وی گفت: چهار هزار و ۸۹ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدماتی مانند مستمری، ودیعه مسکن، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی و عشایر  بهره مند می‌شوند

کد خبر 29519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد