رویکردهای  مواجهه با اعتیاد، متعادل شده است

صبح امروز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، آیین افتتاح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه ای ارتقای مهارتهای شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین در سطح استان اصفهان با حضور محسن یارمحمدیان دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان، علیرضا نصر و دکتر کوروش محمدی رییس و رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، دکتر ولی اله نصر مدیر کل و دکتر علی اکبر ابراهیمی سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان، نمایندگان سازمان های مردم نهاد  و جمعی از اصحاب رسانه، برگزار شد.
دکتر ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  ضمن اشاره به خدمات شهید والامقام دکتر فیاض بخش در راستای تاسیس سازمان بهزیستی، ابراز داشت: دکتر فیاض بخش در بدو تاسیس بهزیستی با تاکید بر توانمند سازی افراد دارای معلولیت کار را شروع کرد و در ادامه پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... دنبال شد و بهزیستی امروز بالغ بر ۱۵۰ ریز فعالیت دارد.
وی گفت: در حوزه اعتیاد از ابتدای انقلاب رویکردهای مختلفی ارائه شد. در ابتدا تکیه فقط بر برخوردهای قهری بود که نتیجه اولیه آن وجود زنان و کودکان بی سرپرست بود. در مرحله بعد جمع آوری افراد معتاد و نگهداری آنها در اردوگاه های اتفاق افتاد. در ادامه بحث و اختلاف نظر بین جنبه بیماری و جرم بودن اعتباد بین صاحب نظران  مطرح شد. در نهایت در سال های اخیر  اعتیاد به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد پذیرش قرار گرفت. در این رویکرد هم  ارائه خدمات یا عدم ارائه خدمات به این افراد مطرح شد. درنهایت به این نتیجه رسیدیم که برای کاهش خطرات ناشی از اعتیاد از جمله ایدز، وسایل پیشگیری محافظت کننده در اختیار افراد معتاد قرار دهیم. این یعنی اینکه جامعه اعتیاد را به عنوان یک پدیده اجتماعی پذیرفت.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: امروز رویکرد های مواجهه با اعتیاد به عنوان یک پدیده اجتماعی متعادل شده است و پذیرفتن آن به عنوان یک پدیده اجتماعی بهترین رویکرد مورد قبول در دنیاست.

وی افزود: پیشگیری از گسترش اعتیاد و کاهش تبعات این پدیده اجتماعی به صورت تخصصی دنبال می‌شود. بهزیستی در این راستا طرح های مختلفی را انجام داده است. در حال حاضر هم با توجه به شیوع کرونا، دو کارزار رسانه ای به همت حوزه پیشگیری بهزیستی کشور و استان در محیط کار و مناطق حاشیه ای کلید خورده است که امروز شاهد افتتاح این طرح در استان هستیم.

کد خبر 29508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد