توانمندسازی ۲۲۳ زن  سرپرست خانوار

زنان سرپرست خانوار از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اولویت سازمان بهزیستی توانمندسازی آنها در همه ابعاد است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری" دکتر نرگس عسگری" مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: سه هزار و ۵۶۳  خانواده تحت حمایت بهزیستی استان می باشد که ایجاد اشتغال، تامین بیمه و پرداخت کمک های موردی، به عنوان راهکاری برای توانمندسازی آنها در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون باید سالیانه ده درصد از جامعه هدف توانمند و از چرخه حمایت خارج شود که بهزیستی استان نیز با پیگیری طرح ها و برنامه های مختلف در راستای رسیدن به این مهم گام بر داشته و موفق به توانمندسازی ۲۲۳ زن سرپرست خانوار در نه ماهه گذشته شده است.

عسگری به تشکیل و راه اندازی ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان با فعالیت ۱۴۰ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: گروه های همیار از سال ۷۹ با هدف اشتغال زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنها، افزایش خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و تغییر رویکرد حمایتی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعال شده است.

وی افزود: بعضی از افراد با مشکل تامین ضامن رو به رو هستند که سازمان بهزیستی در قالب تشکیل ۳۴۰ گروه در برنامه تامین مالی خرد هم برای زنان سرپرست خانوار و هم جوانان آسیب پذیر و نیازمند مناطق حاشیه‌ای و روستاها در همکاری با بانک کشاورزی و موسسه تاک به آنها وام پرداخت می کند.

به گفته عسگری به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار شهری تاکنون ۶۱۳ نفر  و بیمه زنان و دختران روستایی و عشایری نیز یکهزار و ۲۵۹نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند. همچنین به منظور پرداخت کمک هزینه بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان این خانواده‌ها به سه هزار و  ۱۰۵ دانش‌آموز کمک هزینه تحصیلی و ۳۲۲ دانشجو کمک هزینه دانشجویی پرداخت شده است.

کد خبر 29505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد