قانونی برای حمایت از زنان بدسرپرست وجود ندارد

شهرکرد -ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حمایت از زنان بدسرپرست گفت: نبود برنامه حمایتی از مهمترین مشکلات این قشر است.

اشرف عسگری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اعلام آمار زنان بدسرپرست استان، افزود: افزایش زنان بدسرپرست در جامعه به یک معضل تبدیل شده است و نبود برنامه حمایتی برای این قشر زمینه بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی را افزایش می دهد.

به گفته وی، در خصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار و همچنین کودکان بی سرپرست و بدسرپرست قانون حمایتی وجود دارد اما برای زنان بدسرپرست قانون خاصی تدوین نشده است.

عسگری با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، حمایت از زنان بدسرپرست را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: نبود حامی و شرایط اقتصادی جامعه زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی در این قشر و همچنین خانواده آنها را افزایش می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نهادهای حمایتی هیچ قانونی برای زیرپوشش قراردادن این قشر ندارند، گفت: با این وجود خدمات موردی و یا مشاوره ای در بهزیستی به این افراد ارائه می‌شود.

عسگری در ادامه تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان را سه هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: توانمندسازی این قشر با ایجاد اشتغال و تامین بیمه راهکاری برای توانمندسازی آنها است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از این قشر طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر روستایی در قالب برنامه تامین مالی خرد با فعالیت ۳۴۰ گروه در دست اجراست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری به تشکیل و راه اندازی ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان با فعالیت ۱۴۰ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: گروه های همیار از سال ۷۹ با هدف اشتغال زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنها، افزایش خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و تغییر رویکرد حمایتی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعال شده است.

به گفته عسگری به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار شهری تاکنون ۶۱۳ نفر  و بیمه زنان و دختران روستایی و عشایری نیز یکهزار و ۲۵۹نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند و برای ۷۳ زن سرپرست خانوار نیز مسکن تهیه و واگذار شده است.

وی در خصوص حمایت از فرزندان زنان سرپرست خانوار در قالب کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی نیز گفت: به منظور پرداخت کمک هزینه بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان این خانواده‌ها به سه هزار و  ۱۰۵ دانش‌آموز کمک هزینه تحصیلی و ۳۲۲ دانشجو کمک هزینه دانشجویی پرداخت شده است.

کد خبر 29496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد