۸۸ درصد تعهد اشتغال جامعه هدف بهزیستی چهارمحال و بختیاری محقق شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی گفت :۸۸ درصد تعهد اشتغال جامعه هدف بهزیستی استان در سالجاری محقق شده است.

نرگس عسگری روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعهد ایجاد اشتغال  بهزیستی برای جامعه هدف یکهزار و ۳۵۰ شغل پایدار است که یکهزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال برای جامعه هدف امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده بود.

به گفته وی، اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف در سالجاری در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرای، اشتغال در کارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان بوده است.

عسگری افزود: امسال ۲۲۳ خانواده زیرپوشش این نهاد توانمند و از چرخه حمایت بهزیستی استان خارح شدند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۸ هزار نفر در استان از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: ۳۲ هزار و۶۸۳ معلول در استان با معلولیت شدید، خفیف و متوسط زیرپوشش این نهاد هستند که ۱۳ هزار و ۵۵۲ نفر این تعداد مستمری بگیر دائم هستند.

وی اظهار داشت: پنج هزار ۲۸۷ معلول از این تعداد از ۹۵ مرکز خدمات دهی بهزیستی شامل مراکز روزانه و شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شوند.

عسگری با تاکید بر اینکه ۵۰۰ خانواده دارای ۲ معلول فاقد مسکن در استان شناسایی شده است، افزود: در قالب اجرای طرح نهضت مسکن تعهد ساخت ۸۸۰ واحد مسکن برای خانواده دارای ۲معلول در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی گفت: امسال ۷۷۱ واحد مسکونی برای خانواده‌های زیرپوشش فاقد مسکن بهزیستی استان آماده شده است.

کد خبر 29495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد