اخذ گواهینامه صلاحیت کار از نظام روان‌شناسی، پیش شرط دریافت پروانه فعالیت از بهزیستی

روان‌شناسان از این پس برای دریافت پروانه‌ی فعالیت از بهزیستی، ملزم به اخذ پروانه‌ی صلاحیت کار از نظام روان‌شناسی هستند

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، این تصمیم در اجرای بخشنامه‌ی ابلاغی سازمان بهزیستی کشور و به دنبال تفاهم این سازمان با نظام روان‌شناسی کشور اتخاذ شده است.

حسین تنهاطلب گفت: بر اساس مصوبات وبینار هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران بهزیستی خراسان رضوی و سازمان نظام روان‌شناسی استان که ظهر امروز به صورت آنلاین برگزار گردید از این پس، کلیه‌ی روان‌شناسان برای هر گونه فعالیت فردی یا جمعی در زمینه‌ی حرفه‌ای، باید گواهینامه‌ی صلاحیت کار از نظام روان‌شناسی را دریافت کنند.

وی افزود: روان‌شناسانی که پیش از این، پروانه‌ی فعالیت از بهزیستی دریافت کرده و اکنون مشغول فعالیت حرفه‌ای هستند یک سال فرصت دارند تا گواهینامه‌ی صلاحیت حرفه‌ای از نظام روان‌شناسی را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این روان‌شناسان اگر در مهلت یاد شده، گواهینامه‌ی نظام روان‌شناسی را دریافت کنند، پروانه‌ی فعالیت آنان به صورت فردی یا جمعی، کان لم یکن تلقی می‌شود.

به گفته‌ی تنهاطلب، گواهینامه صلاحیت فردی کار از نظام روان‌شناسی، از این پس، جزو مدارک پرونده‌ی دریافت مجوز فعالیت روان‌شناسان خواهد بود و در صورت نداشتن این گواهینامه، هیچ‌گونه مجوز فعالیت برای آنها صادر نمی‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: صاحبان یا اعضای مؤسسات روان‌شناسی یا کلینیک‌های روان‌شناسی که به صورت گروهی فعالیت دارند نیز باید گواهینامه‌ی صلاحیت کار از نظام روان‌شناسی را برای اعضایشان بگیرند در غیر این صورت، پروانه‌ی فعالیت اعضای این مؤسسات یا مراکز مشاوره که این گواهینامه را نداشته باشند، پس از انقضای مهلت یک ساله، لغو می‌شود.

وی تأکید کرد: توافق سازمان بهزیستی و سازمان نظام روان‌شناسی کشور، در راستای بالابردن کیفیت خدمات روان‌شناختی است و اگر پیش از این، الزامی برای دریافت گواهینامه‌ی صلاحیت کار، در نظر گرفته نمی‌شد به خاطر این بود که سازمان نظام روان‌شناسی، زیرساخت‌ها یا ظرفیت‌های لازم برای بررسی صلاحیت و صدور گواهینامه را در اختیار نداشت که خوشبختانه اکنون این موانع مرتفع شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ این مصوبات در سطح کشور صورت گرفته و استان‌ها نیز در اجرای این تفاهم‌نامه، توافقات و تفاهماتی را منعقد می‌کنند و تابع تصمیمات کشور خواهند بود.

وی اظهار امیدواری کرد که این تصمیم، باعث ارتقای سطح کیفیت خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی در استان گردد و مردم بتوانند از خدمات بهتری در این زمینه بهره‌مند شوند.

کد خبر 29484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد