معاون استاندار بر عزم همگانی در ایجاد مرکز جامع معتادان ایلام تاکیدکرد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بر عزم همگانی به منظور تسریع در روند ایجاد و راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، محمد نوذری روز شنبه در نشست بررسی و برنامه ریزی ایجاد این مرکز با حضور معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: تاسیس این مرکز نقش مهمی در روند بهبود افراد معتاد و بازگشت آنها به شرایط زندگی عادی خواهد داشت که در این زمینه دستگاه های مرتبط باید همکاری لازم داشته باشند.

وی با ذکر اینکه اقدام های مطلوبی در دولت تدبیر و امید بویژه در سه سال اخیر در کاهش آسیب های اجتماعی این استان انجام گرفته افزود: کارنامه دولت تدبیر و امید در رفع آسیب‌های اجتماعی در این استان موفق است که نتایج آن در کاهش آمار های مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: مصداق بارز این مساله کاهش نرخ خودکشی در شهرستان ملکشاهی است بطوریکه با طرح های پیشگیرانه که با مشارکت دستگاه هایی از جمله بهزیستی، بنیا برکت، ستاد اجرایی فرمان امام و غیره در این شهرستان انجام گرفته در 9ماهه امسال نرخ خودکشی در این شهرستان به صفر رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به تمرکز اصلی حوزه اجتماعی استان بر ارتقا سرمایه اجتماعی و نشاط اجتماعی خاطر نشان کرد: استان ایلام با استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد که تعداد آنها از 270مورد به ۴۸۹ مورد افزایش یافته در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی اقدام های موثری انجام داده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان گفت: ایجاد این مراکز با توجه به جدید شیوه درمان آنها و از طرفی با توجه به اینکه تا 40 درصد روند بهبود افراد معتاد را افزایش می دهد در این استان ضروری است.

پایان

کد خبر 29482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد