کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان هرمزگان تشکیل جلسه داد

درپی وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در بندرکنگ شهرستان بندرلنگه ، کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان هرمزگان با حضور مدیر کل دستگاه و سایر اعضاء در محل دفتر مدیریت تشکیل جلسه داد.

درپی وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در بندرکنگ شهرستان بندرلنگه ، کمیته  مدیریت بحران بهزیستی استان هرمزگان با حضور مدیر کل دستگاه و سایر اعضاء در محل دفتر مدیریت تشکیل جلسه داد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی استان در این جلسه با اشاره به  وقوع زلزله رخ داده بامداد روز جاری در منطقه بندر کنگ ، بررسی هر چه سریع تر میزان خسارات احتمالی وارده به گروه های جامعه هدف ساکن در آن منطقه را خواستار گردید.

وی رصد وضعیت مسکن و منازل مددجویان و رفع سایر نیازها را اولویت اقدامات کلیه معاونت ها برشمرده و بر هماهنگی بین تمام حوزه های ستادی با اداره بهزیستی شهرستان بندرلنگه و اتخاذ تدابیر لازم در مواجهه با بحران های احتمالی در روزهای آتی تاکید نمود.

در ادامه دبیر مدیریت بحران بهزیستی استان طی گزارشی عنوان داشت: زلزله به بزرگی ۵.۵ ریشتر ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) بندر کنگ در استان هرمزگان را لرزاند که این زلزله به دلیل وقوع در ۱۹کیلومتری عمق دریا خسارت چندانی بر جای نگذاشته و تلفات و صدمه جانی نیز نداشته ولی با این وجود این زمین لرزه موجب فروریختن دیوار حیاط منازل و ترک خوردگی خانه های مسکونی در سه روستای کنگ شد که در همان ساعات اولیه روز جاری موضوع شناسایی خسارات (احتمالی) وارده به مسکن مددجویان از طریق رییس شهرستان بندرلنگه پیگیری شد که تا این زمان هیچ موردی مرتبط با جامعه هدف بهزیستی گزارش نگردیده است .

وی اضافه کرد : این زلزله زنگ خطری برای توجه جدی به بحث عمر ساختمانها وساخت وسازهای مراکز تحت پوشش و منازل مددجویان را طلب می کند.

گفتنی است طی این جلسه آخرین وضعیت زلزله مذکور از طریق ارتباط مجازی با رییس شهرستان بندرلنگه پیگیری شد.

وی بیان داشت :  علاوه بر نیروهای امدادی و هلال احمر ، نیروهای مردمی نیز بلافاصله در محل زلزله حاضر شدند و اقدام های اولیه از جمله بررسی میزان خسارت، کمک رسانی به زلزله زدگان ، اسکان موقت و ..... را آغاز که خوشبختانه تا کنون خسارت جدی گزارش داده نشده است

کد خبر 29479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد