۶« خانه مراقبت و حمایت از کودکان ونوجوانان فاقد سرپرست موثر» در استان مرکزی فعالیت دارند

بابایی مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ،دکتر خاکی معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و دکتر امینی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی از خانه های تحت نظارت بهزیستی استان ومرکز شیرخوارگاه در حال احداث در شهر اراک بازدید کردند.

  مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشوردراین بازدید با اشاره به چگونگی حمایت بهزیستی از فرزندان تحت مراقبت، اظهار داشت: فرزندانی که در خانواده تحت حمایت این سازمان قرار دارند ازکمک هزینه هایی تحت عنوان امداد بهره مند می شوند و علاوه بر آن در شرایط خاص هم مانند شرایط کرونایی از حمایت های موردی ،  کمک هزینه معیشتی و بهداشت ، سبد کالا و تبلت دانش آموزی وهزینه تحصیلی ، مشاوره وازدواج.... هم برخوردار می شوند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به چگونگی نظارت بر خدمات ارائه شده به کودکان و نوجوانان افزود:  این نظارت ها در مراکز شبه خانواده توسط کارشناسان بهزیستی و در خانواده ها از طریق کیلینیک های مددکاری که تبدیل به مراکز مثبت زندگی شده اند، صورت می گیرد

بابایی اظهار داشت:خدمات مهم و قابل توجهی به جامعه هدف بهزیستی علی الخصوص در حوزه امور کودکان و نوجوانان ارائه می شود و سازمان بهزیستی با هدف جلب رضایت خدمت گیرندگان در راستای  وظایف خود حرکت می کند.

وی افزود:ارائه خدمت به فرزندان تحت حمایت در خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی از دیگر خدمات تخصص سازمان بهزیستی است و سازمان بهزیستی در صدد است با تشکیل کارگروههای تخصصی متشکل از اعضاء متخصص در زمینه های آموزش و توانمند سازی، تقویت نیازهای عاطفی و روحی روانی و در جهت استقلال وحمایت این فرزندان برای زندگی مستقل تلاش نماید و یکی از عوامل موثر در بهبود خدمت ، نظارت مستمر و قانونی است و تاکید بر این است که در راستای قانون انجام گیرد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان نیز پس از ازائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خانه های کودکان ونوجوانان تحت نظارت بهزیستی استان بمنظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، با مثبت ارزیابی نمودن اقدامات پیشگیرانه در این مراکز،گفت: با توجه به وظیفه ذاتی بهزیستی در صیانت از سلامت مددجویان ،همه ما موظفیم تمام تلاش خود را در این راستا بکار گیریم.

وی افزود: در حال حاضر ۴ مرکز نگهداری از کودک ونوجوان و یک مرکز شیرخوارگاه ویک مرکز نونهالان ونوباوگان با ظرفیتی بالغ بر ۴۵کودک در مقاطع سنی مختلف،در این استان مشغول فعالیت می باشد.

وی بیان کرد: بهزیستی فرزندان فاقد سرپرست یا بدسرپرست رااز تولد تا ۱۸ سالگی و در برخی موارد تا بالای ۱۸سن و زمانیکه شرایط انتقال به جامعه و زندگی مستقل را داشته باشند حمایت مینماید

وی گفت : حمایت ونگهداری نیز درخانه های کودکان و نوجوانان از تولد تا ۳ سال، سه تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ و از ۱۲ سال به  بالا دختر وپسرمی باشد.

کد خبر 29465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد