صالح آباد | بررسی ۵۰ پرونده‌ی مددجویی دارای معلولیت در کمیسیون تشخیص معلولیت صالح‌آباد

به گفته‌ی رئیس بهزیستی صالح‌آباد۵۰ پرونده‌ی معلولین متقاضی پوشش خدمات بهزیستی و مددجویان پایشی، در کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی صالح‌آباد، مورد بررسی و تأیید معلولیت قرار گرفتند.

زری صادقی با اعلام این خبر افزود: جلسات کمیسیون تسخیص معلولیت صالح‌آباد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تشکیل شد و معلولین ذهنی در روز نخست و معلولین جسمی حرکتی در روز دوم، مورد بررسی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد پرونده، ۴۰ مورد مربوط به معلولینی بود که پیش از این تحت پوشش بهزیستی بوده و می‌باید کمیسیون آنها به‌روزی رسانی می‌شد و میزان معلولیت آنها بررسی مجدد می‌گردید.

وی افزود: همچنین ۱۰ نفر از معلولینی که مورد بررسی قرار گرفتند در ماه‌های گذشته و در بازدیدهای میدانی در روستاها و شهر صالح‌آباد شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است.

صادقی با بیان اینکه صالح‌آباد بیش از ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد گفت: تمام این روستاها باید مورد بازدید کارشناسان بهزیستی قرار گیرد که از خردادماه تا کنون ۳۵ روستا بازدید شده و معلولین جامانده از پوشش بهزیستی یا افرادی که جدیدا به معلولیت دچار شده‌اند در این روستاها شناسایی گردیده‌اند.

رئیس بهزیستی صالح‌آباد گفت: همه‌ی ۱۰ معلول شناسایی شده‌ی جدید، براساس تشخیص کمیسیون، در گروه معلولین شدید قرار گرفتند.

صادقی ضمن یادآوری اینکه بهزیستی صالح‌آباد در حال حاضر ۸۰۰ پرونده‌ی توانبخشی و حدود ۳۰ پرونده‌ی اجتماعی را تحت پوشش دارد گفت: با توجه به نتایجی که از بازدیدهای میدانی تا کنون داشته‌ایم برآورد ما این است که تعداد پرونده‌های توانبخشی تا پایان بازدیدها به حدود ۱۰۰۰ پرونده برسد.

وی با اشاره به اینکه معلولیت‌های تحت پوشش خدمات بهزیستی بر اساس استاندارد طبقه‌بندی معلولیت‌ها به ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی‌حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی تقسیم بندی می شوند، افزود: شدت معلولیت هر گروه بر اساس روش رتبه ای بوده و در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید مشخص می گردد.

صادقی بیان کرد: هدف از برگزاری این کمیسیون ها تشخیص سطح معلولیت معلولین جهت دریافت خدمات از بهزیستی است از این رو مراجعین در کمیسیون معاینه و پرونده آنها بررسی می شود و پس از ارزیابی کارشناسان مربوطه، شدت معلولیت و میزان ارائه خدمات مشخص می شود.

شایان ذکر است، در برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه که از دو دهه‌ی پیش در سازمان بهزیستی آغاز شده، تسهیلگران آموزش دیده به شناسایی معلولین جدید در روستاها و مناطق محروم شهری می‌پردازند و بهزیستی شهرستان، ضمن تشکیل پرونده‌ی مددجویی برای آنان، خدماتی را به نسبت شدت معلولیت، به آنها ارائه می‌کنند.

کد خبر 29456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد