بررسی مشکلات مردم منطقه نیروگاه با حضور دکتر زاکانی و مدیر کل بهزیستی قم

عدالت حکم می‌کند شایستگان در جامعه مسئول و محور تحول و توسعه باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علیرضا زاکانی شامگاه جمعه در جلسه‌ای با حضور جمعی از مردم و شهردار منطقه 2، مدیرکل بهزیستی استان، مسئول کمیسیون عمران شورای شهر قم که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت:در هر جا که در مسیر انقلاب و ولایت و مردم حرکت کردیم موفق بوده‌ایم و در هرکجا از این سه عنصر مهم فاصله گرفتیم متضرر شدیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: مردم زبان گویا و بیان‌گر اولویت‌ها و مطالبات هستند و در انقلاب اسلامی آنچه مهم است اینکه در کنار تحقق آزادی و عدالت و استقلال باید معنویت را به جامعه هدیه کنیم.

وی بیان کرد: سخن از عدالت یعنی هر چیزی به بهترین شکل در سر جای خودش قرار بگیرد و اگر مسئولی انتخاب شد، بهترین باشد درواقع عدالت حکم می‌کند شایستگان در جامعه مسئول و محور تحول و توسعه و مردم‌سالار باشند.

زاکانی عنوان کرد: عدالت این است که برای همه مردم جامعه، فرصت‌های برابر فراهم شود و جامعه در مسیر اهداف انقلاب حرکت کند درحالی‌که فرصت‌های برابر از آن‌همه باشد.

وی تصریح کرد: در حقیقت شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که همه بتوانند از این فرصت‌ها به‌قدر و توان خودشان، توفیق و موفقیت کسب کنند و دیگری مانع از آن نشود و این عین عدالت است.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین عدالت این است که اگر کسی نتوانست به دلیل مشکلات در مسیر موفقیت و استفاده از امکانات حرکت کند، تلاش کنیم دچار ضرر و آسیب نشود.

وی پس از بیان مشکلات منطقه 2 توسط جمعی از اهالی و پاسخ گوئی مسئولان به مسائل مدیریت شهری و مشکلات اجتماعی عنوان کرد: در منطقه 2 مشکلاتی از طرق مردم و شهرداری مطرح شد که باید به‌طورجدی پیگیری شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با همراهی و حضور نمایندگان قم مجمعی شکل‌گرفته است که در قالب کارگروه‌های مختلفی، پیگیر مسائل و مشکلات مردم است و به‌خصوص مشکلات مناطق به‌طور خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مسائلی در مورد وضعیت جمهوری و تملکات مطرح شد که دراین‌باره ضمن قدردانی از پاسخ گوئی مدیریت شهری خواستار شفاف‌سازی پروژه و قیمت‌گذاری و کار کارشناسی بر روی تملکات هستیم.

زاکانی تصریح کرد: اقدامات شهرداری و فضای سبز و نشاط اجتماعی و اوقات فراغت و گرفتاری‌هایی در مورد اعتیاد ازجمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی گفت: تمامی این مسائل در کارگروه‌ها دنبال می‌شود، به‌خصوص در مورد وضعیت معیشتی مردم و ضرورت چاره‌اندیشی برای اعتیاد و فقر به دنبال راهکارهایی هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: شهرداری دارای امکانات خوبی در منطقه است و تلاش‌های عمرانی زیادی شکل‌گرفته اما در منطقه 2 از ظرفیت بالای انسانی و رفاه پایینی برخوردار است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اعتیاد است و باید برای درمان اعتیاد و ایجاد اشتغال راهکاری اندیشید، دراین‌باره رفع اعتیاد و فقر در مناطق به‌طور ویژه دنبال می‌شود.

زاکانی عنوان کرد: گرم‌خانه‌ای در منطقه 2 ایجادشده است که قبل از این برای ایجاد کتاب‌خانه جانمایی شده بود و در جلساتی خواستار جایگزینی طرح‌شده‌ایم تا علاوه بر ایجاد بستری مهم در کتاب‌خوانی، دچار آسیب کمتری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌ها و اهداف و طرح‌ها، باید برمدار ظرفیت مردمی استوار باشد و بتوانیم توسعه خدمات داشته باشیم، البته جلساتی با مسئولان استانی و همچنین رئیس بنیاد مستضعفان کشور داشته‌ایم تا برنامه‌های کلانی را در فقرزدایی دنبال کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در طول دو هفته با شناسایی مشکلات، نقشه راهی ایجاد می‌شود و تمامی مسائل را به‌طور هدفمند دنبال می‌کنیم و با امکانات محدود بتوانیم ابعاد گسترده‌ای از مشکلات را رفع نماییم.

وی افزود: بسیاری از مشکلات مردم در ارتباط با بهزیستی است که به‌طور منطقه‌ای احصا و بررسی و رفع می‌شود دراین‌باره اولویت پرداختن به درمان اعتیاد و فقرزدایی است.

زاکانی تصریح کرد: مردم نقش مهمی در رفع مشکلات دارند به‌شرط اینکه مسئولان بسترهای مناسب برای حضور مردم را فراهم کنند.

کد خبر 29449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد