پیشوا|بینایی سنجی کودکان همچنان ادامه دارد

تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجادکننده آن است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با بیان مطلب فوق و اشاره به ادامه روند اجرای طرح بینایی سنی چشم کودکان، اظهار داشت: به دلیل اینکه بسیاری از عوامل برای خانواده ها ناشناخته است، چشم همه کودکان در این طرح ملی، سه بار قبل از دبستان در سنین سه، چهار و پنج سالگی مورد غربال قرار می گیرد.

نجمه اسماعیلی ادامه داد: به طور کلی آگاهی دادن والدین و همکاری آنها کلید موفقیت در درمان است و درمان تنبلی چشم نیازمند همکاری تنگاتنگ والدین و پزشکان و یا کادر درمانی است.

رئیس بهزیستی پیشوا با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پایگاه در کهنک و درمانگاه مرحوم دستجردی در حال غربالگری کودکان سه تا شش سال می باشد و تعداد سه هزار کودک غربال شده و ۶۴ کودک مشکوک نیز به اپتومتریست ارجاع داده شده اند.

اسماعیلی در پایان با تاکید بر این مهم که بینایی عامل کلیدی در نحوه یادگیری و عملکرد کودک است و نقص بینایی می تواند بر همه ابعاد رشد کودک اثر منفی بگذارد، تصریح کرد: شایسته است و توقع می رود والدین با توجه به اهمیت غربالگری در پیشگیری از تنبلی چشم کودکان،  والدین  با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های غربالگری مراجعه کنند.

کد خبر 29447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد