بررسی  خدمات مورد ارائه به جامعه روشن دلان استان

جلسه بررسی خدمات مورد ارائه به جامعه روشن دلان استان با حضور مدیر کل بهزیستی؛ معاون توانبخشی؛ مدیر عامل انجمن روشن دلان و مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان و مشاور مدیر کل بهزیستی استان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی استان در این جلسه ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی در خصوص همکاری سه جانبه و اهداف سازمان مطالبی عنوان نمودند.

 مهدی دیناری در ادامه ضمن تشکر از هر دو گروه با اعلام اینکه بهزیستی خانواده بزرگی است و باید در کنار یکدیگر اهداف را پیش برد گفت: فلسفه وجودی مشارکت فرهنگی و مالی با توزیع عادلانه به جامعه هدف؛   از اهداف سازمان می باشد.

وی ادامه داد: بنابراین  باید تلاش کرد تا جامعه هدف از نگاه های ترحم انگیز دور و از انزوا خارج شود و استعدادهای آنها شناسایی و شکوفا شود.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: جامعه معلولان توانمند و باهوش هستند و در این بین باید کل مجموعه با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند.

اعظم مرادی؛ مدیر عامل انجمن روشن دلان استان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز گفت: در استان همدان ۵۰۰۰ نابینا وجود دارد که از این تعداد تنها ۴۰۰ نفر عضو مرکز هستند.

وی با اشاره به اینکه امور درمانی و  آموزشی جامعه روشن دلان باید پیگیری شود گفت: لازم است محل کتابخانه برای دسترسی هرچه بهتر نابینایان به این مرکز؛ تغییر کند.

هما خانجانی، مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های امور کتابخانه ها عنوان کرد: آرشیو صوتی و  کتاب های گویا تخصصی، علمی و دفاع مقدس ویژه نابینایان تولید و تهیه شده است.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی روشن دلان در حوزه اسکای روم، تهیه تجهیزات جدید کامپیوتری ویژه نابینایان و ارائه  آموزش های رایگان به آنها از دیگر برنامه های ارائه شده به این قشر از جامعه می باشد.

سیاوش رهبر؛ معاون توانبخشی بهزیستی نیز ضمن اعلام  آمادگی ارائه خدمات به جامعه هدف گفت: این مجوعه آمادگی تهیه دستگاه برجسته نگار (به قیمت ۴۳ میلیون تومان) جهت استفاده نابینایان در کتابخانه مدکزی و مرکز جامعه نابینایان را دارد که به زودی این مهم محقق خواهد شد.

 در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های جامعه نابینایان؛رسماخانم خانجانی بعنوان مشاور مدیر کل انتخاب شد.

کد خبر 29411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد