فردیس | کمیته مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان فردیس برگزار شد

در نشست کمیته مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان فردیس معاون فرمانداری فردیس هدف مناسب سازی اماکن و محیط را ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای عموم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : بهزاد پرویزی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس در این جلسه که با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان و سایر اعضاء کمیته مناسب سازی شهرستان فردیس برگزار شد،ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته بر لزوم مناسب سازی در ادارات و اماکن عمومی به عنوان یک وظیفه مهم قانونی و شرعی در قبال نابینایان و کم بینایان و معلولین تأکید کرد.

مهندس پرویزی همچنین از مناسب سازی به عنوان گامی مهم در جهت رعایت حقوق اجتماعی معلولین یاد کرد و بیان داشت : در مناسب سازی اماکن می بایست از الگوهای موفق و استاندارد استفاده شود که مسئولیت اصلی اجرائیات آن بر دوش مدیریت شهری می باشد و دستگاه های مسئول رسیدگی به مناسب سازی محیط های شهری و اداری در ارسال گزارشات عملکرد خود در این زمینه به فرمانداری می بایست مداومت داشته باشند و همچنین ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه ها در این حوزه توسط کارشناسان دبیرخانه ستاد تهیه و به فرمانداری ارسال گردد.

وی همچنین از شهرداری ها خواستار شد ضمن تخصیص اعتبارات کافی در بودجه آتی به این منظور، در زمان اعطاء پروانه و پایان کار دقت لازم در خصوص رعایت مناسب سازی  از سوی سازندگان ساختمانهای اداری را داشته باشد .

احمد محمدزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس طی گزارشی در قالب پاورپوینت به تشریح مصوبات جلسه گذشته و اقدامات صورت گرفته پرداخت.

در این جلسه مقرر گردید اداره بهزیستی و انجمن معلولین شهرستان نسبت به تهیه طرح مدون و نقشه راه به صورت جامع برای سال آینده اقدام نمایند و در ادامه ، با ارائه نقطه نظرات توسط اعضاء حاضر در جلسه در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی و اداری در جهت تسهیل در دسترسی معلولین به این اماکن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 29405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد