آران‌وبیدگل| غربالگری بینایی۲ هزار کودک در آران و بیدگل / بینایی سنجی کودکان تا پایان بهمن ادامه دارد

رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل از ادامه اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان بهمن ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل به نقل از «خبربان»، «حیدر ایمانیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال که از نیمه دوم تیرماه در شهرستان آران و بیدگل آغاز شده است، تا پایان بهمن ماه سال جاری با رعایت کلیه دستور العمل های بهداشتی با همکاری مجریان آموزش دیده در پایگاه ثابت بهزیستی آران و بیدگل ادامه دارد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل افزود: علیرغم شرایط کرونایی، از ابتدای شروع طرح تاکنون سنجش بینایی ۲ هزار کودک در شهرستان آران و بیدگل انجام شده است که از این تعداد ۲۲ کودک مشکوک تشخیص داده شده و به مراکز بینایی سنجی ارجاع شدند و پس از بررسی مجدد در این مراکز، نهایتا ۷ کودک جهت درمان به پزشک متخصص ارجاع شدند.

ایمانیان تصریح کرد: امسال برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، استفاده از چارت E در پایگاه‌ غربالگری ممنوع است و غربالگری صرفا با دستگاه انجام می‌شود که سبب کوتاه شدن مدت زمان غربالگری و کاهش تجمع و احتمال ابتلا به کرونا می شود. همچنین تعداد مراکز غربالگری امسال با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته است.

رییس اداره بهزیستی آران و بیدگل افزود: زمان طلایی برای مداخله و درمان تنبلی چشم سنین زیر ۱۰ سال است، لذا اجرای طرح غربالگری می تواند جهت پیشگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان موثر باشد.

ایمانیان ادامه داد: والدین به منظور غربالگری بینایی کودکان خود در روزهای پنج شنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ با در دست داشتن شناسنامه یا شماره ملی کودک به پایگاه ثابت بهزیستی واقع در خیابان امیرکبیر، خیابان بهزیستی، اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل مراجعه و جهت هماهنگی با شماره تلفن ۰۳۱۵۴۷۳۹۷۲۲ تماس حاصل نمایند.

رییس اداره بهزیستی آران و بیدگل با بیان اینکه پیشگیری و درمان تنبلی چشم بسیار ساده است، ‌ تصریح کرد: کودکان ۳ تا ۶ ساله که در سال‌ های گذشته مورد غربالگری قرار گرفته‌اند باید امسال نیز در این طرح شرکت کنند تا از سلامت و عدم تنبلی چشم آنان اطمینان حاصل شود.  

ایمانیان تاکید کرد:  والدین و کودک در صورت مشاهده هر یک از علائم بیماری کرونا، از مراجعه به پایگاه غربالگری خودداری کنند. همچنین تنها یکی از والدین مجاز است به همراه کودک وارد پایگاه شود و تمام مراجعان باید ماسک به همراه داشته باشند و در طول مدت حضور در پایگاه فاصله ۱.۵ متری از سایر مراجعه کنندگان و غربالگر را حفظ کنند.
 

کد خبر 29391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد