ستاد اقامه نماز استان، آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آموزشی برای همه ارگان‌ها و نهادها را دارد 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، گفت: ستاد اقامه نماز آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آموزشی برای همه ارگان‌ها و نهادها را دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در جلسه شورای اقامه نماز، گفت: نماز، دانشگاهی است برای انسان‌سازی و همکاران بهزیستی این موهبت الهی را دارند که شغل‌شان در راستای خدمت به افراد دارای معلولیت و افراد نیازمند، تعریف شده است و همه همکاران علاوه بر مشاهده آثار ارائه خدمات خود به جامعه هدف در زندگی، می‌توانند با تاسی به نمازجماعت شاهد اثرات بیش از پیش این فریضه الهی باشند.

ولی‌اله نصر، افزود: بهزیستی مکان مقدسی است و اگر بخواهیم همه جوانب مددکاری حضرت علی(ع) راسرلوحه کار خود قرار دهیم، به نوعی این فعالیت ها در سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است؛ کار در بهزیستی محبتی است از جانب خدا که به یک سری از بندگان داده شده است که بتواند در راستای نماز، امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند که همه این خدمات در راستای تنظیم شعائر دینی است.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر با حضور در جلسه شورای اقامه نماز بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه روایت داریم؛ مجموعه دین محبت است، گفت: روایات متعددی دیگری هم موجود است مبنی بر اینکه؛ محبت پیغمبر و اهل بیت را دلها داشته باشید که اثرات آن در دو دنیا نیز، ذکر شده است.

وی با تاکید بر دلیل دوست داشتن اهل بیت، ادامه داد: اثر این محبت، پاداش و ثوابی است که خدا هم به آن اشاره کرده است. در واقع سخن، زمانی اثر گذار است که علاقه از جانب دیگران برای پذیرش سخن در میان باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان تصریح کرد:  وجود محبت و عشق در برنامه ها تاثیر تغییر رفتار را به دنبال دارد و این همان رسالتی است که بهزیستی در راستای خدمات و فعالیت‌های خود به وضوح این تغییر رفتار را در تغییر سبک زندگی مددجویان، مشاهده می‌کند.

حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر اقامه پرشکوه  نماز جماعت در ادارات اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا مشاهده شده است که نماز جماعت دستگاه ها در دستگاه ها نسبت به قبل خلوت‌تر شده است که در این مورد، آمار محسوس بود که البته این مساله در زمان قبل از کرونا نیز بر اساس تحقیقات میدانی نیز دریافت شد.  

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، تعریف ساز و کارهایی برای تشویق کارکنان به اقامه نمازجماعت را مهم برشمرد و گفت: یکی از راه‌های جذب کارکنان، برشمردن آثار و برکات آن است.

حجت الاسلام رنجبر یکی از دلایل این حضور کم‌رنگ را، ورود افراد جدید به دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: این مساله بدان معنا نیست که این افراد توجهی به نماز جماعت ندارند، بلکه وظیفه هر دستگاه است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به ترغیب کارکنان، اقدام لازم و کافی را لحاظ نماید.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آموزشی برای همه ارگان ها و نهادها را دارد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام رنجبر لوح تقدیر ویژه استاندار اصفهان برای رویکرد مطلوب اجرای برنامه ها و فعالیت ها در دستیابی به اهداف متعالی اقامه نماز بهزیستی استان را به دکتر ولی اله نصر اهدا کرد.


کد خبر 29390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد