برگزاری دوره آموزشی "میز خدمت و ارباب رجوع"

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف  اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی  از برگزاری دوره ی آموزشی "میز خدمت و ارباب رجوع" در سطح کلیه شهرستانهای استان خبر داد.

احد جبارزاده رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی، با اشاره به تقویم آموزشی ابلاغی سال ۱۳۹۹ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به موجب بخشنامه معاونت سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور و جهت رعایت پروتکل های بهداشتی دوره آموزشی مذکور به صورت مجازی توسط واحد آموزش و پژوهش این اداره کل برای مسئولین و متولیان میز خدمت حضوری و الکترونیکی کلیه شهرستانهای استان برگزار شد .

 وی هدف از استقرار میز خدمت در ادارات را  شفاف‌سازی، راهنمایی و پاسخگویی دقیق به ارباب رجوع، حذف ارتباطات چهره به چهره در راستای کاهش بروکراسی اداری و افزایش سلامت اداری، تسهیل پیگیری وضعیت درخواست‌ها و در نهایت افزایش رضایتمندی ارباب‌رجوع و متقاضیان خدمات اداری بیان کرد و اظهار داشت : 

ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم به مراجعان،دریافت،ثبت و رسیدگی فوری به درخواست های مراجعان ، دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاههای اجرایی،ارائه خدمات به موقع و مؤثربه مردم و تکریم ارباب رجوع از مزایای راه اندازی میز خدمت  می باشد.

مسئول مدیریت عملکرد اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز با خاطرنشان کردن سیاستهای ابلاغی سازمان بهزیستی کشور و دستگاههای مافوق، مصوبات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم را در این راستا یادآور شد و  برگزاری این دوره ی آموزشی را در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات در واحدهای تابعه استانی عنوان کرده و گفت : با عنایت به اهمیت موضوع و به منظور نظام ¬مند شدن رسیدگی به امور مراجعین، ضمن اخذ بازخورد از ارباب رجوع، شیوه پاسخ¬گویی مسئولین میز خدمت در ارزیابی عملکرد آنان لحاظ خواهد شد.

بلوری با تأکید بر لزوم همکاری کلیه معاونتها،حوزه های کاری و شهرستانها در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی به‌ منظور رفع نیاز به مراجعه حضوری ارباب‌رجوع، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود بخاطر فراگیری ویروس کرونا در جامعه جهانی و اهمیت بیش از پیش ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی، در راستای توسعه زیرساخت های ارائه خدمات مجازی در سال های اخیر توسط سازمان بهزیستی کشور اقدامات مناسبی صورت گرفته است و بستر لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی در راستای احترام به مراجعین فراهم شده است.


لازم به ذکر است که در گزارش اخیر معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ، سازمان بهزیستی کشور جزء ده دستگاه برتر در الکترونیکی کردن خدمات در دوره کرونا می باشد .

کد خبر 29385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد