دماوند|بیش از ۵هزار کودک بینایی سنجی شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۵هزار و ۶۸۶ کودک ۳ تا ۶سال دماوند با دستگاه پلاس اپتیک توسط بینایی سنج مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا؛ فاطمه خانزادی اظهار داشت: از ابتدای تیر ماه سال جاری طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح کشور و شهرستان دماوند آغاز شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید همه گیری بیماری کرونا، طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) باتمهیدات ویژه و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به بیماری کرونا و رعایت بهداشت به ویژه کودکان ۳ تا ۶ساله در سطح شهرستان مسئله بسیار حائز اهمیتی بوده که بر همین اساس رعایت پروتکل بهداشتی، استفاده از تب سنج، توزیع ماسک و الکل در بین کودکان در دستور کار قرار گرفت.

خانزادی اذعان داشت: در حال حاضر ۳پایگاه ثابت در سه منطقه گیلاوند چهارراه شهدا مجتمع شهید سجادیان، رودهن پاساژ سران و شهر آبسرد مجتمع خدمات بهزیستی شهید فیاض بخش این طرح تا پایان سال اجرا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در دوران کودکی موجب نابینایی و کم بینایی افراد در بزرگسالی می‌شود، افزود: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی ۲چشمی در کودکان است که در بسیاری موارد در صورت تشخیص به موقع قابل پیشگیری و درمان است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

کد خبر 29364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد