همایش توانمند سازی مراکز مشاوره پشگیری از طلاق  بامشارکت سپاه ودادگستری کل بامحوریت بهزیستی خراسان شمالی برگزار گردید

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در کارگاه توانمند سازی مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق در استان عنوان کرد: طلاق یک پدیده چند وجهی است که علل مختلفی را دارا می باشد و لذا نمی توان  تک عاملی به این قضیه نگاه کرد و برای آن نسخه اجتماعی وعملی پیچید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در کارگاه توانمند سازی مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق در استان عنوان کرد:طلاق یک پدیده چند وجهی است که علل مختلفی را دارا می باشد و لذا نمی توان تک عاملی به این قضیه نگاه کرد و برای آن نسخه پیچی کرد

کارگاه توانمندسازی مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق در استان خراسان شمالی با حضور حجه الاسلام جعفری، رییس کل دادگستری استان، سردار چمن  فرمانده سپاه جواد الائمه(ع)، دکتر قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی و تنی چند از مدیران و کارشناسان در مرکز استان برگزار شد. 
در این همایش، سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بهترین نسخه شفابخش برای جامعه بشری امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار داشت: متاسفانه غفلت ها در این باب باعث شده است که ولایت فقیه از این موضوع به‌عنوان فریضه فراموش شده یاد کند.
وی ادامه داد: اگر این فریضه در جامعه اقامه و اجرایی شود، قطعا سایر فرایض الهی نیز احیا خواهند شد، بنابراین باید مسئولان و افراد جامعه، مسئولیت هایشان را دریابند.
سردار چمن اضافه کرد: معضلات اجتماعی همچون طلاق، موادمخدر، اعتیاد و حاشیه نشینی از جمله آسیب هایی هستند که مقام معظم رهبری جهت رسیدگی به این موضوعات توجه و تاکید فراوان دارد.
مدیرکل بهزیستی  خراسان شمالی نیز در این همایش از خانواده بعنوان بنیادی ترین و مهم ترین هسته اجتماعی و نهاد اجتماعی یادکرد و به تاکیدات دینی، مذهبی و علمی بر اهمیت جایگاه خانواده اشاره کرد. 
دکتر قربانی افزود: خانواده در طول تاریخ تغییر و تحولات بسیاری داشته است و درحال حاضر هم تغییرات اساسی در شکل و ماهیت خانواده داشته ایم ولی هرگز نتوانسته ایم در جامعه نسخه بدیلی برای خانواده که بتواند آن کارکرد و آن پیامدهای مثبتی که برای جامعه می تواند دربرداشته باشد را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: طلاق بعنوان یک مساله اجتماعی می باشد که نهاد مقدس خانواده را به چالش کشیده است و متاسفانه برخی خانواده ها را با مشکل مواجه نموده و درجامعه کج کارکرد ایجاد کرده است.
دکتر قربانی گفت: طلاق یک پدیده چند وجهی است که علل مختلفی را دارا می باشد و لذا نمی توان تک عاملی به این قضیه نگاه کرد و برای آن نسخه پیچی کرد.
وی بخشی از این عوامل را مربوط به پیش از ازدواج و برخی را در دوران زناشویی دانست و مواردی از قبیل ازدواج پیش از موعد، ازدواج تحمیلی، اختلافات فرهنگی، شکاف سنی، اعتیاد، دخالت اطرافیان و ... را از جمله این عوامل برشمرد. 
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی وجود اشتراکات بین زوجین از جنبه های گوناگون نظیر مسایل فرهنگی، مالی، تحصیلی و غیره را  موجب پایدارتر شدن بنیان خانواده و کاهش احتمال طلاق دانست. 
وی اظهار کرد: سیاستهای مقابله با پدیده طلاق می بایست چند وجهی بوده و از اتخاذ سیاستهای تک بعدی اجتناب کرد و در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی سیاستهای متناسب را اتخاذ نمود.
 

کد خبر 29349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد