بوئین میاندشت| مهارت تاب آوری و سلامت روان

کارگاه آموزشی با موضوع تاب آوری و سلامت روان ویژه بانوان شاغل در ادارات به میزبانی فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، قاسم براتی مدرس این کارگاه  ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اسوه بانوان عالم  بیان نمود: هدف از برگزاری این کارگاه ترویج رویکرد مثبت نگر،  بالا بردن سطح آگاهی و توانایی پرسنل در مقابله با استرس می باشد. 

وی افزود: افراد در محیط شغلی با عوامل استرس زای مختلفی روبرو می‌شوند که وضعیت روانشناختی را تحت تاثیر قرار می دهد. تاب آوری به عنوان یکی از زیر مجموعه رویکرد مثبت نگر نقش مهمی در مقابله با استرس و آثار نامطلوب آن دارد .

براتی ادامه داد: تحقیقات نشان داده است  برنامه های آموزشی تاب آوری و حل مساله تاثیر به سزایی در جهت بهبود سلامت روان، تغییر نگرش افراد، کاهش استرس و فرسودگی شغلی افراد دارد.

مدرس کارگاه تاب آوری تصریح کرد: تاب آوری یکی از راهکارهای بهبود سلامت روان افراد است که می تواند رضایتمندی بیشتر از زندگی و پیشگیری از آسیب های روانی را فراهم نماید. افراد تاب آور از توانایی مهارت حل مساله، مدیریت هیجان، خلاقیت، همدلی و سلامت روان بالایی برخوردار می باشند. 

وی از حل مساله به عنوان مهارتی که افراد می توانند در هنگام برنامه ریزی برای مقابله با مشکلات زندگی  و یافتن راه حل های موثر از آن استفاده کنید نام برد.

لازم به ذکر است در پایان بانوان شرکت کننده در جلسه نظرات، دیدگاهها و سوالات خود را مطرح نمودند.
 

کد خبر 29344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد